جنایت بر سر خرید برنج کوپنی



پسر مغازه دار که 13سال قبل مشتری مغازه‌اش را کشته بود صبح دیروز با تأیید حکم قصاص از سوی قضات دیوان عالی در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

به‌ گزارش ایران ، این حادثه دریکی از خواربارفروشی های خیابان‌ اسلامشهر که برنج کوپنی می فروخت، رخ داد. در پی درگیری، کریم - پسر مغازه دار- یکی از مشتری‌هایی را که  برای  خرید برنج کوپنی آمده بود به قتل رساند و متواری شد. کریم پس از شش سال درحالی که ماده مخدر درخودرویش حمل می‌کرد دستگیر شد.

 

این متهم درجریان محاکمه در دادگاه کیفری ادعا کرد برای دفاع از خودش دست به قتل زده ولی قضات دادگاه وی را به قصاص محکوم کردند.

 

اما حکم صادر شده از سوی قضات دیوان عالی رد شد چون موضوع دفاع متهم مطرح بود.این متهم باردیگر در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست اصغرعبداللهی و با حضور دو مستشار پای میز محاکمه ایستاد. درآغاز جلسه اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند.برادر مقتول به قضات گفت: برادرم برای خرید برنج کوپنی به مغازه کریم رفته بود اما بازگشت و گفت او را مسخره کرده و گفته‌اند فردا برای خرید برنج به او مراجعه کند.برادرم می‌گفت متهم به او ناسزا گفته است. به همین خاطر من همراه برادرم به مغازه کریم رفتم اما او و برادرم با هم درگیر شدند و متهم مقابل چشمان من با شیشه شکسته نوشابه به شکم برادرم زد.

 

سپس کریم در تشریح جزئیات ماجرا گفت: چند روز بیشتر به ماه رمضان نمانده بود. من در مغازه مشغول بسته‌بندی مقدار زیادی برنج برای فروش در ماه رمضان بودم که سعید به مغازه‌ام آمد و چندین گونی برنج خواست. به او گفتم چون هنوز اتحادیه نرخ برنج را برای ماه رمضان اعلام نکرده نمی‌توانم به او برنج بفروشم که عصبانی شد و مغازه را ترک کرد. دقایقی بعد من مشغول جارو زدن مغازه‌ام بودم که این بار سعید و برادرش وارد مغازه شدند. او دو شیشه نوشابه در دست داشت که به سمت من حمله کرد. او با شیشه شکسته نوشابه به شکم و سر من زد که زخمی شدم. او با من گلاویز شده بود که با هم روی زمین افتادیم و در آن بین شیشه شکسته نوشابه به شکم و پای او فرو رفت.

 

در پایان آن جلسه قضات دادگاه با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده کریم را به قصاص محکوم کردند. این حکم دیروز در دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و کریم دریک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

 

معصومه مرادپور 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------