اخاذی از عطاری ها با کلت برتا!



با دستگیری عاملان مسلح اخاذی از عطاری های مشهد، مشخص شد که افرادی با جعل عنوان مامور اطلاعات سپاه و نیروهای تعزیرات حکومتی، فروشندگان غیرقانونی داروهای ترک اعتیاد را سرکیسه می کردند.

 به گزارش خراسان، چند روز قبل، نیروهای سپاه حر مشهد به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد افرادی با جعل عنوان مامور اطلاعات سپاه حر و نیروهای تعزیرات حکومتی مشهد به رشوه گیری و اخاذی از عطاری هایی اقدام می کنند که به طور غیرقانونی در فروش داروهای ترک اعتیاد نقش دارند. با به  دست آمدن این سرنخ ها و باتوجه به اهمیت وحساسیت موضوع که تخریب چهره سربازان گمنام در اطلاعات سپاه و نیروهای خدوم تعزیرات حکومتی را نشانه رفته بود، گروه ویژه ای از نیروهای زبده اطلاعات سپاه حر مشهد با هماهنگی و نظارت مستقیم قاضی حسین دشتی (جانشین دادسرای انقلاب مشهد) وارد عمل شدند و با کسب مجوزهای قضایی تحقیقات میدانی گسترده ای را در این باره آغاز کردند.

 

بررسی های مقدماتی حاکی از آن بودکه عاملان اخاذی از عطاری ها حتی هنگام ارتکاب جرم نیز صورت جلسه های صوری تنظیم می کنند تا فروشنده داروهای غیرمجاز را برای گرفتن پول بیشتر در حالتی از ترس و اضطراب قرار دهند. تحقیقات ماموران اطلاعات سپاه حر مشهد که از مناطق قاسم آباد و هاشمیه آغاز شده بود در نهایت به منطقه کوی امیرالمومنین (ع) رسید جایی که بررسی های غیرمحسوس و پوششی آنان نشان می داد قرار است عاملان اخاذی متصدی یکی دیگر از عطاری های مشهد را سرکیسه کنند بنابراین ماموران سپاه حر محل مذکور را به محاصره درآوردند و منتظر ورود مامور قلابی شدند.

 

عقربه های ساعت 17:20 را نشان می داد که مردی میان سال وارد عطاری شد و پس از مدتی با گرفتن 450 هزار تومان پول نقد در حالی از فروشگاه خارج شد که قرار بود مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان برای چشم پوشی از فروش داروهای غیرمجاز دریافت کند.

 

 در همین حال ماموران اطلاعات که با همکاری نیروهای تجسس کلانتری آبکوه مشهد وارد عملیاتی هماهنگ شده بودند با کسب دستوری از سوی قاضی دشتی، مرد 54 ساله را به طور غافلگیرانه دستگیر و به داخل خودروی پلیس هدایت کردند.

 

این مرد که ناباورانه به نیروهای انتظامی و اطلاعاتی سپاه حر مشهد خیره شده بود، در همان دقایق اولیه بازجویی لب به اعتراف گشود و عامل اصلی اخاذی از عطاری ها را لو داد. این مرد که «محمد» نام دارد گفت: قرار بود تا دقایقی دیگر مرد عطار باقی مانده پول را کارت به کارت کند به همین دلیل نیز «بهروز- گ» پای عابر بانک منتظر واریز پول است. گزارش خراسان حاکی است: به دنبال اعترافات این مرد بلافاصله نیروهای مشترک تجسس کلانتری آبکوه و اطلاعات سپاه حر مشهد موفق شدند عامل اصلی اخاذی های مسلحانه را چند خیابان بالاتر از محل وقوع جرم و پای دستگاه عابر بانک دستگیر کنند.

 

در بازرسی از خودروی پراید مورد استفاده متهمان، یک قبضه کلت جنگی برتا به همراه 11 تیر فشنگ جنگی و برگه های صورت جلسه صوری به همراه مقادیر زیادی قرص و شربت متادون و ترامادول (داروهای ترک اعتیاد) کشف و ضبط شد.

 

بنابراین گزارش، با انتقال متهمان به مقر انتظامی، تحقیقات درباره جرایم احتمالی دیگر متهمان درحالی آغاز شد که تاکنون با هماهنگی اتحادیه عطاران و داروهای گیاهی چهار تن از فروشندگانی که طعمه عاملان اخاذی قرار گرفته بودند، از آن ها شکایت کرده اند، شناسایی دیگر مال باختگان نیز درحالی ادامه دارد که متهم اصلی پرونده با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شده است تا بررسی های بیشتر درباره زوایای پنهان این پرونده حساس ادامه یابد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------