انهدام باند زورگیران به سرکردگی دختری ۲۰ساله



رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری باند سه نفره سارقان زورگیر تلفن همراه در شرق تهران خبر داد و گفت: متهم اصلی این باند، دختری ۲۰ ساله بود. 

به گزارش ایلنا، سرهنگ "کارآگاه نثاری" در تشریح این خبر، گفت: در اسفندماه سال ۹۷ فردی به کلانتری ۱۲۷ نارمک مراجعه و شکایتی مبنی بر سرقت به عنف یک دستگاه گوشی تلفن همراه سامسونگش به ارزش ۴ میلیون ریال مطرح کرد و اظهار داشت: در حال عبور از خیابان گلستان بودم که خانم جوانی به من نزدیک شد و خواهش کرد که تلفن همراهم را برای تماس به او بدهم. ولی به محض دریافت گوشی ام، پا به فرار گذاشت، وی را تعقیب کردم که ۲ نفر مرد جوان حدودا ۲۰ ساله با استفاده از چاقو و قفل عصایی من را مورد ضرب و شتم قرار دادند و پس از فرار آن خانم هر ۲ مردجوان با یک دستگاه خودروی پراید سفید از محل گریختند.

 

وی بیان داشت: با طرح شکایت اولیه در کلانتری پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت با شروع تحقیقات اکیپی از کارآگاهان این پایگاه به محل وقوع سرقت مراجعه و در تحقیقات میدانی پلاک انتظامی خودرویی که مورد استفاده سارقان قرار داشت، شناسایی شد.

 

این مقام انتظامی افزود: در پایش های اطلاعاتی به دست آمد که خودرو متعلق به فردی به نام پرویز ۲۱ ساله و دانشجو می باشد.

 

سرهنگ نثاری با اشاره به اینکه با دستور قضائی خودروی مذکور در محدوده تهرانپارس توقیف و راننده آن دستگیر شد، افزود: با دستگیری اولین متهم پرونده، از شاکی برای شناسایی سارق گوشی دعوت شد و با مراجعه به پایگاه چهارم و مواجهه حضوری، پرویز را به عنوان یکی از سارقان مورد شناسایی قرار داد.

 

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تصریح کرد: با توجه به شناسایی پرویز توسط شاکی وی به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: با سارا ۲۰ ساله در خیابان آشنا شدم با توجه به مشکلات مالی که هر ۲ داشتیم سارا پیشنهاد داد با استفاده از تهدید و زور دست به سرقت بزنیم به همین دلیل به یکی از دوستانم به نام عابد ۲۲ ساله که در محله ما مغازه خیاطی داشت، پیشنهاد دادم تا در انجام سرقت ها با ما همکاری کند.

 

وی افزود: متهم در ادامه اظهارات خود بیان داشت: شگرد و شیوه کار ما به این صورت بود که با پرسه در خیابان های خلوت سوژه خود را از بین افرادی که از لحاظ فیزیکی توانایی مهار وی را داشتیم، انتخاب می کردیم و سارا به بهانه تماس ضروری با گوشی قربانی به وی نزدیک می شد و پس از دریافت گوشی به سرعت از محل متواری می شد و زمانی که مالباخته قصد تعقیب وی را داشت من و عابد با چاقو و قفل عصایی به وی حمله ور شده و قربانی را مورد ضرب و شتم قرار می دادیم و با اطمینان از دور شدن سارا از محل حادثه ما نیز با خودروی پراید من از محل می گریختیم و پول حاصل از فروش گوشی های سرقتی را بین خودمان تقسیم می کردیم. برنامه ریزی انجام سرقت ها توسط سارا به عنوان سرکرده باند صورت می گرفت.

 

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: به دنبال اعترافات پرویز سایر متهمان در ۲ عملیات جداگانه در مخفیگاه های خود واقع در خیابان جمهوری و محله بیسیم شناسایی و دستگیر شدند، متهمان علاوه بر سرقت مذکور به ۳ فقره سرقت مشابه نیز اعتراف کردند.

 

وی افزود: هر ۳ متهم پس از شناسایی سایر مالباختگان با صدور قرار وثیقه ۱۰ میلیارد ریالی روانه زندان شدند.

 

سرهنگ نثاری در پایان به شهروندان توصیه کرد: نسبت به افراد غریبه ای که در خیابان به بهانه های مختلف به آنها نزدیک می شوند با هوشیاری و محتاطانه عمل کنند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------