دستبند پلیس بردستان باند 9 نفره سارقان منزل



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
یک باند ۹ نفره سارقان منزل در تهران و کرج موسوم به «شاپور» که تاکنون دست به ۲۰ فقره سرقت منزل به ارزش ۱۰ میلیارد ریال زده بودند ، دستگیر شدند. 

 به گزارش ایران آنلاین ،در اواسط سال جاری پرونده های مشابهی مبنی بر سرقت منزل به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران تشکیل شد.

 

 ابتدا در اظهارات مشابه مال باختگان و بررسی اولیه پرونده ها مشخص شد سارقان از طریق بالکن طبقات اول یا دوم با تخریب درب بالکن وارد آپارتمان ها شده و پس از سرقت طلا و لوازم با ارزش، از محل گریخته اند.

 

بدین ترتیب کارآگاهان در نخستین گام از تحقیقات خود متوجه شدند سرقت توسط مجرمان حرفه ای صورت گرفته است که با انجام اقدامات ویژه پلیسی و بررسی سوابق مجرمان حرفه ای سابقه دار یکی از سارقان بنام "شاپور ۳۵ ساله" شناسایی و مشخص شد که وی اخیراً با تشکیل باندی با همکاری سایر همدستانش دست به سرقت می زنند.

 

 کارآگاهان با بدست آوردن سرنخ های اولیه موفق به شناسایی مخفیگاه شاپور در محدوده خیابان صفا شدند .سپس با دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران دستور دستگیری وی و سایر همدستانش صادر شد.

 

بنابراین ، در بیست و چهارم آذرماه طی یک عملیات پلیسی شاپور به همراه ۴ تن دیگر از همدستانش دستگیر و ۵ متهم برای تحقیقات تکمیلی به اداره هفدهم منتقل شدند.

 

در تحقیقات تخصصی پلیس، متهمان اظهار داشتند که سرقت ها را به همراه ۴ سارق دیگر در قالب دو تیم ۴ و ۵ نفر انجام داده اند.

 

 به دنبال اعترافات متهمان در چند عملیات پلیسی، سایر مخفیگاه اعضای باند نیز در محدوده خیابان ۱۷ شهریور شناسایی و در گام بعدی هر ۴ متهم دیگر پرونده دستگیر شدند.

 

 سرهنگ کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت،گفت: متهمان به ۱۸ فقره سرقت در محدوده مرکز تهران و ۲ فقره در شهر کرج اعتراف کردند و گفتند: پس از سرقت، اموال را بین خودمان تقسیم می کردیم و به افرادی در تهران یا کرج به قیمت نازل تری می فروختیم.

 

باتوجه به اعرتافات متهمان کارآگاهان تاکنون ۱۰ تن از مال باختگان را شناسایی کرده و کارشناسان ارزش تقریبی اموال سرقتی را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

 

اکنون از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی و شناسایی دیگر مال باختگان در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

 

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------