کلاهبرداری میلیاردی با ترفند آگهی‌های جعلی



فردی که با طرح نقشه ای پیچیده و با تبلیغ اعطای وام جعلی در فضای مجازی از طعمه های خود کلاهبرداری می کرد به چنگ پلیس افتاد .

 به گزارش شرق،  در پی مراجعه  حضوری  افرادی به  پلیس فتای بم  با در دست داشتن مرجوعه قضایی و درخواست رسیدگی به شکواییه خود مبنی بر کلاهبرداری از  طریق اعطای وام کم بهره، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

براساس این گزارش ،شاکیان در تحقیقات اولیه خود در خصوص نحوه کلاهبرداری صورت  گرفته، در اظهارات  خود مدعی شدند: شخص یا اشخاصی با درج آگهی  در سایت‌های استارت آپ ، شیپور و دیوار با پیشنهاد وام بانکی با بهره اندک به نام یک موسسه خیریه روبه رو شده اند که از آنان خواسته شده مبالغی را تحت عناوینی همچون حق‌الزحمه و بیعانه واریز کنند تا ۱۰ برابر مبلغ بیعانه، وام دریافت کنند اما کلاهبرداران پس از دریافت این مبلغ، دیگر پاسخ گوی تماس‌های شان نبودند. در ادامه کارشناسان پلیس فتا با  انجام اقدامات فنی و تخصصی و کسب دستور قضایی  توانستند یک  کلاهبردار را  در این خصوص شناسایی  کنند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان بم با بیان این که  این فرد کلاهبردار ساکن اطراف شهر بوشهر  است ، افزود : این متهم در حالی که  قصد فرار از کشور را داشت در عملیاتی غافل گیرانه  دستگیر شد.

 

سرهنگ نجفی مبلغ تقریبی  که با این شگرد توسط متهم  کلاهبرداری شده،  فقط در شهرستان بم را بیش از دو میلیارد ریال اعلام کرد.  این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد:متهم  انگیزه خود را کسب منافع مالی  بیان  کرده است .

 

توکلی  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------