راز 10ساله



از روزی که راز 10ساله همسرم فاش شده است، دیگر شب و روز ندارم. آرامش و آسایش از زندگی ام رفته است، چشمانم از شدت خشم یک کاسه خون می شود و افکارم چنان به هم می ریزد که ... 

زن 40ساله ای که دادخواست شکایت از هوویش را در دست می فشرد، وارد کلانتری شد و در حالی که مدعی بود مورد توهین، فحاشی و مزاحمت قرار گرفته است، به کارشناس اجتماعی کلانتری سپاد مشهد گفت: بعد از آن که تحصیلاتم در مقطع راهنمایی به پایان رسید، دیگر درس و مدرسه را رها کردم و در کنار مادرم به خانه داری مشغول شدم اما طولی نکشید که خواستگاران در منزلمان را به صدا در آوردند تا این که در میان آن ها «میثم» توجهم را به خودش جلب کرد.

 

او با پوششی به خواستگاری ام آمده بود که شغلش را نشان می داد. جوانی مودب و آراسته بود و طوری با طمانینه سخن می گفت که در همان برخورد اول عاشقش شدم. اگرچه ثروت و سرمایه ای نداشت اما جذبه و مردانگی اش غافل گیرم کرد.  خلاصه، با لبخند من قول و قرارها گذاشته شد و در حالی که 17سال بیشتر نداشتم پای سفره عقد نشستم و زندگی عاشقانه ای را آغاز کردم.

 

سختی های این زندگی مشترک از همان روزهای اول خودنمایی کرد چرا که به خاطر شغل همسرم باید در یکی از روستاهای دوردست و با حداقل امکانات زندگی می کردم. برای آن که پول بیشتری پس انداز کنم، در همه چیز قناعت می کردم، حتی لباس هایمان را با آب سرد می شستم تا کپسول گاز برای روشن کردن آبگرمکن مصرف نشود. با آن که چند روز بیشتر از تولد اولین دخترم نمی گذشت ولی مجبور بودم در سوز و سرمای زمستان، بسیاری از امور مربوط به بیرون از منزل را انجام بدهم و از فرزندم هم مراقبت کنم تا دچار بیماری نشود. آن زمان جوان بودم و درد استخوان هایم را جدی نمی گرفتم چرا که فقط به فراهم کردن محیطی امن و آرام برای همسرم و فرزندانم می اندیشیدم.

 

خلاصه، در همین شرایط یک دختر و پسر دیگر هم به دنیا آوردم و با همه کاستی ها و سختی های زندگی ساختم تا این که بعد از 23سال گذران زندگی در روستا، بالاخره بار و بندیلمان را بستیم و راهی مشهد شدیم.

 

از این که دیگر همه امکانات رفاهی و درمانی برایم مهیا بود، در پوست خودم نمی گنجیدم و تنها به سر و سامان دادن فرزندانم فکر می کردم. با وجود این، بیماری آرتروز درد را به اعماق استخوان هایم می کشاند به طوری که به راحتی نمی توانستم از پله ها بالا بروم یا پیاده روی کنم. در همین روزها متوجه شدم زن غریبه ای مدام با «میثم» تماس می گیرد و همسرم به طرز مشکوکی با او صحبت می کند. وقتی موضوع را جویا شدم، به من گفت که آن زن مشکلات خانوادگی دارد و از من مشاوره و راهنمایی می خواهد ولی خیلی زود راز پنهان همسرم بعد از 10سال فاش شد.

 

تازه فهمیدم سال ها قبل زمانی که من با آب سرد رخت و لباس می شستم، همسرم با زنی که شوهری معتاد داشته آشنا می شود اما بالاخره اختلافات آن زن با شوهرش شدت می یابد که فرجامی جز طلاق ندارد. میثم بعد از این ماجرا آن زن مطلقه را به عقد موقت خودش در می آورد و این راز را پنهان می کند. از آن روز به بعد زندگی برایم جهنم شد. کاش حداقل با زنی ازدواج می کرد که یک سر و گردن از من بالاتر بود. او نه تنها ظاهری زیبا ندارد بلکه بسیار بد دهن و بی حیاست به طوری که هر بار با همسرم تلفنی صحبت می کند صدای فحاشی و بی احترامی هایش را به راحتی می شنوم. 

 

خلاصه، چاره ای نداشتم جز آن که از مادرشوهرم کمک   بخواهم. با این تصور به سراغ مادرشوهرم رفتم. فکر می کردم او که زنی مومن و دنیا دیده است، پسرش را نصیحت می کند که این گونه پا روی قلب من نگذارد ولی برخلاف تصورم او نه تنها اشتباه پسرش را تایید کرد بلکه بیماری مرا بهانه ای برای ازدواج میثم قرار داد و گفت: یک همسر بیمار نمی تواند خواسته های همسرش را برآورده کند! به همین دلیل میثم نیز ازدواج کرده است.

 

با شنیدن حرف هایی که انتظارش را نداشتم دیگر از مادرشوهرم نیز متنفر شدم چرا که من همسرم را عاشقانه دوست داشتم اما او پاسخ سال ها دلسوزی و قناعتم را این گونه داد. حالا هم اگرچه پشیمان است ولی توان پرداخت مهریه او را ندارد. با وجود این، من حاضرم خانه و خودرو را بفروشیم تا شر این زن از زندگی ام کم شود. از سوی دیگر نیز خوشحالم که هوویم به خاطر یک بیماری خاص نمی تواند باردار شود و در   صورت بارداری خطر مرگ او را تهدید می کند...

 

اکنون نیز که این ماجرا لو رفته، هوویم که «شوکت» نام دارد مدام مزاحم زندگی ام می شود و به من فحاشی می کند اما ای کاش ...

 

شایان ذکر است، به دستور سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری سپاد) پرونده شکایت این زن جوان توسط کارشناسان زبده دایره مددکاری اجتماعی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------