دستگیری باند کلاهبرداری تلفنی در پوشش رادیو جوان



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: باند کلاهبرداری تلفنی در پوشش رادیو تلفن از طریق پلیس فتای زنجان متلاشی شد.

 سرهنگ ایرج خانی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با کلاهبرداری تلفنی در زنجان، اظهار کرد: پس از چند فقره شکایت به پلیس فتای زنجان مبنی بر اینکه فردی ناشناس طی تماس تلفنی خود را مجری رادیو جوان معرفی کرده و به بهانه واریز کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات، از حساب بانکی آن‌ها به صورت غیرمجاز برداشت کرده است.

 

وی با بیان اینکه در بررسی‌های فنی و اطلاعاتی متهمان در یکی از استان‌های همجوار شناسایی شد که با اخذ نیابت قضایی سه متهم در این راستا دستگیر و به مقر پلیس انتقال یافتند، افزود: تعداد زیادی کارت بانکی اجاره‌ای، سیم‌کارت و گوشی‌های هوشمند از این متهمان به دست آمده است.

 

این مسئول تصریح کرد: پس از اخد اظهارات شاکیان پرونده مشخص شد که متهم یا متهمان با اغفال افراد آنان را به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز محل سکونت کشانده و پس از دریافت اطلاعات کارت بانکی، بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کلاه‌برداری کرده‌اند.

 

جانشین فرماندهی انتظامی ادامه داد: استان متهمان پس از دستگیری و پس از مواجهه با ادله‌های فنی پلیسی اعتراف کردند که با این ترفند از افراد مختلف در سراسر کشور کلاه‌برداری کرده و با گردش‌های متوالی مبالغ تحصیلی در حساب‌های بانکی، آن‌ها را به وجوه نقد تبدیل می‌کردند.

 

سرهنگ خانی‌پور با تاکید بر اینکه به مردم عزیز توصیه می‌شود اطلاعات کارت‌های بانکی خود را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: افراد باید تماس های تلفنی افراد در خصوص مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز توجه نکنند و این موضوع را هرچه سریع‌تر به پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------