اخاذ فضای مجازی در دشتستان دستگیر شد



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
رئیس پلیس فتا استان بوشهر بوشهر گفت: فردی که در فضای مجازی با جلب اعتماد و دریافت تصاویر دختران جوان اقدام به اخاذی از آنها می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

 به گزارش ایرنا؛سرهنگ مهدی قاسمی روز چهارشنبه در این ارتباط افزود: در پی شکایت دختر جوان دشتستانی مبنی براینکه فردی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی‌اش در فضای مجازی اقدام به اخاذی از او کرده پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

وی بیان کرد: شاکیه در اظهارات اولیه خود بیان کرد که مدتی پیش با فردی در اینستاگرام آشنا شدم به‌دلیل اینکه نام کاربری زنانه داشت در لایوهای او شرکت کردم، غافل از اینکه در پشت پروفایل زنانه وی آقایی با قصد اخاذی وجود دارد.

 

قاسمی ادامه داد: وی پس از مدتی از شاکیه درخواست ارتباط نامتعارف کرد و گفت در صورتی که به خواسته‌اش توجه نکنم تصاویر و فیلم‌هایم را که در اینستاگرام ذخیره کرده‌است، منتشر می‌کند.

 

وی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و مهندسی موفق شدند عامل انتشار تصاویر و فیلم را که مردی ۲۲ ساله بود، سناسایی پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

 

قاسمی ادامه داد : متهم که در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بود با مشاهده ادله موجود، در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف و هدفش را از انجام این کار سرگرمی و کسب منافع مالی از آنها بیان کرد.

 

وی با اشاره به ماده۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای بیان کرد: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد. 

 

رئیس پلیس فتا بوشهر گفت: بر اساس قانون تمامی داده‌ها و اطلاعات افراد در فضای مجازی مورد حمایت قانون‌گذار است و کسانی که با هر انگیزه‌ای نسبت به هتک حیثیت افراد اقدام می‌کنند، از پاسخ قانون‌گذار در امان نخواهند بود.

 

قاسمی بیان کرد: امروزه سوء استفاده کلاهبرداران و سودجویان از فضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلیدشان افزایش یافته و با بهره‌گیری از ناآگاهی و سادگی افراد در این فضا مرتکب جرائمی می‌شوند که بیشتر با انگیزه کسب منافع مالی، تهدید و اخاذی، تسویه حساب شخصی، انتقام جویی و یا تفریح و سرگرمی در این فضا وارد می‌شوند.

 

وی عنوان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و  شماره تماس ۰۷۷۲۱۸۲۴۷۳۲ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان در سراسر استان است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------