اغفال افراد سالخورده برای اجاره کارت بانکى



مردی که افراد مسن را فریب می‌داد و با اجاره کارت‌های بانکی آنها مرتکب جرم می‌شد، دستگیر شد.

با شکایت زنی مسن مبنى بر انسداد حساب بانکى‌اش، رسیدگى به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان خراسان رضوی قرار گرفت. شاکى در اظهارات خود گفت: مدتى قبل مردى با وعده کار در منزل از قبیل دوخت ماسک و لباس ایزوله پیشنهاد افتتاح حساب در بانک‌هاى متفاوت را داد و گفت به ازای هر کارت بانکى مى‌تواند هفته‌اى 300 تا 700 هزار تومان به من بدهد. بر همین اساس من و تعدادى از همسایگانم این پیشنهاد را پذیرفتیم و براى ایجاد حساب با وى همراه شدیم اما در نهایت حساب‌مان مسدود شد.

 

در تحقیقات مشخص شد با حساب این زن پول‌شویى شده و علت انسداد حساب نیز همین مسئله است. مأموران پی بردند وجوه به‌دست‌آمده از سایت‌هاى قمار و شرط‌بندى براى ردگم‌کنى و تغییر منشأ پول به حساب افراد مختلف از جمله این زن واریز و سپس برداشت شده است. با توجه به اقدامات فنى و پلیسى صورت‌گرفته مشخص شد عمده فعالیت مجرمان در حاشیه شهر است. در نهایت اجاره‌کننده کارت‌هاى بانکى درحالی‌که همراه زن و مردى برای افتتاح حساب به بانک رفته بود، شناسایى و دستگیر شد.

 

متهم 34ساله که داراى سابقه کلاهبردارى است با رؤیت شواهد غیر قابل انکار جرم خود را پذیرفت و از آشنایى و همکارى خود با فردى در شبکه اجتماعى تلگرام خبر داد و گفت در ازاى در اختیار قراردادن هر حساب بانکى مبالغى از یک تا سه میلیون تومان در ماه دریافت می‌کرد. سرهنگ جواد جهانشیرى، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوى، با تأیید این خبر اعلام کرد: متهم دستگیرشده به همراه پرونده برای سیر مراحل قضائى با صدور قرار قانونى روانه زندان شد؛ در همین رابطه تلاش کارشناسان پلیس فتا براى تعقیب متهمان باند قمار و شرط‌بندى ادامه دارد.

 

شرق 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------