گنج میلیاردی در باغچه خانه مال‌باخته



دست سرایدار یک منزل مسکونی که با همدستی فردی دیگر 10 میلیارد ریال طلاجات صاحب‌کارش را سرقت و در باغچه خانه دفن کرده بود، رو شد.

به گزارش شرق، در‌پی طرح شکایت یکی از اهالی منطقه لواسانات درباره سرقت بیش از 10 میلیارد ریال طلا و جواهرات از محل سکونتش، پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل تشکیل شد و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری 166 لواسانات قرار گرفت. مأموران در بررسی محل سرقت، اطمینان پیدا کردند سارق یا سارقان اطلاعات دقیقی از میزان و محل دقیق طلاجات در اختیار داشتند. با توجه به شواهد و قرائن به‌دست‌آمده، تحقیقات از افراد مرتبط با مال‌باخته در دستور کار مأموران قرار گرفت. مأموران در ادامه رسیدگی به پرونده، اطلاع پیدا کردند جوانی حدودا 30‌ساله حدود 10 روز پیش به‌عنوان سرایدار ازسوی مال‌باخته استخدام شده و به این واسطه، به‌راحتی به منزل مال‌باخته تردد داشته است.

 

به‌این‌ترتیب مراقبت نامحسوس از این شخص از سوی مأموران کلانتری آغاز شد. با شناسایی یکی از دوستان نزدیک سرایدار، ترددهای این شخص تحت کنترل و مراقبت قرار گرفت تا اینکه درنهایت مأموران اطلاع پیدا کردند این شخص برای فروش یک قطعه طلا به یک طلافروشی در منطقه لواسانات مراجعه کرده است. مأموران کلانتری بلافاصله در محل حاضر شدند و متهم را دستگیر کردند. با شناسایی قطعه طلای توقیف‌شده از‌سوی مال‌باخته و اعتراف صریح متهم مبنی‌بر اینکه قطعه طلا از طرف سرایدار مال‌باخته در اختیار او قرار گرفته تا آن را بفروشد، جوان سرایدار دستگیر شد.

 

این فرد با اطلاع از اعتراف همدستش به‌ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت جعبه طلاجات مال‌باخته اقرار کرد. متهم در اعترافات خود به مأموران گفت: از روزی که در منزل مال‌باخته به‌عنوان سرایدار استخدام شدم، متوجه شدم او طلاجات خود را که مقدار آن زیاد است، در یک جعبه چوبی و بدون هیچ‌گونه مراقبت خاصی نگهداری می‌کند. همین موضوع باعث شد وسوسه شوم و نقشه سرقت طلاجات را بکشم و سرقت را به‌راحتی و در زمان غفلت صاحبخانه انجام دهم. متهم اصلی پرونده در ادامه اعترافات خود به مأموران گفت: قصد داشتم طلاجات را به‌مرور و از طریق دوستان خود بفروشم تا نشانی از خود به‌ جای نگذارم.

 

از سوی دیگر مکان مطمئنی برای نگهداری طلاجات نداشتم تا اینکه تصمیم گرفتم جعبه طلاجات را داخل باغچه خانه‌ خود مال‌باخته مخفی کنم تا به‌مرور و بدون جلب توجه این قطعه‌ها را از منزل خارج کنم. برای اینکه در نقشه‌ام موفق شوم، از دوستم کمک خواستم؛ اما عاقبت دستم رو شد. سرگرد سیدامین موسوی، رئیس کلانتری 166 لواسانات، با اعلام خبر کشف همه طلاجات مسروقه اضافه کرد: طلاجات مکشوفه طی هماهنگی با مرجع قضائی به مال‌باخته بازپس داده شد و متهمان پرونده نیز با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------