دزدی ۳۰ میلیون ‌یورویی از دستگاه‌های خودپرداز



سارقان در آلمان بیش از 30 میلیون یورو از دستگاه‌های خودپرداز سرقت کرده‌اند. در پنج سال گذشته سارقان در آلمان موفق شده‌اند که فقط در ایالت «نوردراین‌ وستفالن» در غرب این کشور، با منفجرکردن دستگاه‌های خودپرداز بیش از ۳۰ میلیون یورو به جیب بزنند. شمار  این‌گونه سرقت‌ها در آلمان افزایش یافته است.

 

در آلمان از سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون مأموران پلیس شاهد حملات پراکنده به دستگاه‌های خودپرداز پول در مناطق مختلف این کشور هستند. این نوع سرقت نقدی به‌ویژه در ایالت نوردراین ‌وستفالن، در نواحی مرزی با هلند، از پنج سال پیش به این طرف به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. فقط در پنج سال گذشته در این ایالت سارقان موفق شده‌اند از طریق حمله به دستگاه‌های خودپرداز ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو پول نقد را با خود ببرند. در گزارشی که «هربرت رویل»، وزیر امور داخلی ایالت نوردراین ‌وستفالن در‌این‌باره به پارلمان ایالتی ارائه کرده، به روند رو‌ به‌ رشد این نوع سرقت‌ها اشاره شده است. در این گزارش آمده ۶۳۴ مورد دزدی از دستگاه‌های خودپرداز در پنج سال گذشته در این ایالت صورت گرفته که ۱۲۵ مورد آن در هفت ماه گذشته اتفاق افتاده است.

 

رویل خواستار محافظت بیشتر مأموران پلیس از دستگاه‌های خودپرداز شده است. وزیر امور داخلی ایالت نوردراین ‌وستفالن گفت از نمایندگان بخش تکنیکی بانک‌ها دعوت کرده که برای بحث و تبادل‌نظر در‌باره بالا‌بردن امکانات فنی دستگاه‌ها در ماه آینده در جلسه‌ای شرکت کنند. او گفت که محافظت بهتر و مؤثرتر از دستگاه‌های خودپرداز در برابر حملات سارقان امکان‌پذیر است و باید برنامه‌ریزی و اجرا شود.

 

شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------