آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

سوغاتی دردسرساز بــاجنــاق



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
شمش‌های سوغاتی که مرد میانسال برای باجناقش آورده بود انگیزه‌ای شد تا او نقشه فروش آنها را طراحی کند اما خیلی زود تقلبی بودن آنها لو رفت و دستگیر شد. 

به‌گزارش ایران ، نهم آذر مرد طلافروشی به کلانتری ۱۲۴ قلهک رفت و گفت: چند روز قبل مردی ۴۵ ساله به مغازه طلا فروشی‌ام آمد و ۴ قطعه شمش طلا ۲۴ عیار یک اونسی را فروخت. اما بعد از عیارسنجی آنها متوجه تقلبی بودن شمش‌ها شدم.

 

از آنجا که آدرس و نشانی از فروشنده طلاها نداشتم شکایتی هم مطرح نکردم. تا اینکه دیشب همان مرد به ‌نام ساسان با من تماس گرفت و گفت ۳۶ قطعه شمش طلا برای فروش دارد.به‌دنبال شکایت مرد طلافروش، تیمی از مأموران کلانتری راهی طلافروشی شده و به‌صورت نامحسوس آنجا را زیر نظر گرفتند.

 

زمانی که ساسان برای فروش شمش‌های قلابی وارد طلافروشی شد او را به‌همراه ۳۶ شمش تقلبی دستگیر کردند.

 

مرد میانسال که خود را در دام پلیس دید در بازجویی‌ها گفت: چند وقت قبل، باجناقم به کشور سنگاپور رفت و به‌عنوان سوغات این شمش‌ها را آورد. با دیدن شمش‌ها و از آنجا که کاملاً واقعی نشان می‌دادند به ذهنم رسید آنها را بفروشم از آنجا که وضع مالی خوبی ندارم اگر نقشه‌ام می‌گرفت کلی پول گیرم می‌آمد و زندگی‌ام از این‌رو به آن رو می‌شد.

 

او ادامه داد: با این فکر، چند تا شمش برداشتم و به سراغ یک طلافروشی در شمال تهران رفتم. طلافروش اصلاً متوجه بدلی بودن شمش‌ها نشد و آنها را به مبلع خوبی از من خریداری کرد. من که در فروش اولم با موفقیت مواجه شده بودم تصمیم گرفتم به کارم ادامه دهم؛ اما زمانی که قصد فروش داشتم توسط مأموران دستگیر شدم.

 

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران با اعلام این خبر گفت: متهم در بازجویی‌های تکمیلی به ۱۰۰ فقره بدل‌اندازی اقرار و کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری اخیر وی را ۲۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

 

وی در پایان با بیان اینکه متهم دستگیر شده برابر دستور قضایی روانه زندان شده است، گفت: تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------