آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

کلاهبرداری روان‌شناس و پزشک قلابی در فضای مجازی



دو کلاهبردار که با معرفی خود به‌عنوان پزشک و روان‌شناس به بهانه ارائه خدمات آنلاین شهروندان را فریب می‌دادند، دستگیر شدند. در اولین پرونده پزشک قلابی که حدود 480 میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری اینترنتی کرده بود، بازداشت شد.

 

در پی شکایت پنج نفر از شهروندان به پلیس فتای استان فارس مبنی بر اینکه در فضای مجازی با پزشکی آشنا شده‌اند و او اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

 

کارشناسان پلیس فتا با رصد فضای مجازی، مطلع شدند که متهم مردی دارای مدرک تحصیلی دیپلم است که با سوء‌استفاده از عنوان پزشکی، حدود 480 میلیون ریال بابت ویزیت از شهروندان کلاهبرداری کرده است. افسران پلیس فتا موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی او را در مخفیگاهش در شیراز دستگیر کنند. سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتای استان فارس با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه انگیزه خود را کسب مال و جایگاه اجتماعی بیان کرد، گفت: شهروندان فریب تبلیغات کاربران فضای مجازی را نخورند و حتما درباره مسائل پزشکی و درمان خود پس از کسب اعتماد و اطمینان کامل، اقدام به واریز وجه و انجام ویزیت کنند. در پرونده دوم فردی که با درج آگهی در اینستاگرام با عنوان روان‌شناسی آنلاین از اعتماد شهروندان سوء‌استفاده می‌کرد، دستگیر شد.

 

در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی تحت عنوان روان‌شناس وی را فریب داده و با دریافت مبلغ پنج میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت. زن شاکی در اظهاراتش عنوان کرد: مدتی پیش در اینستاگرام یک آگهی با عنوان روان‌شناسی آنلاین و تضمینی مشاهده کردم و به منظور اخذ نوبت مبلغ مورد نظر را به حساب شخص آگهی‌دهنده واریز کردم اما پس از آن نه‌تنها خدماتی دریافت نکردم بلکه صفحه مربوطه نیز حذف شد. متهم با انجام اقدامات فنی و تخصصی و اخذ دستور مقام قضائی شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

 

در بازجویی‌های صورت‌گرفته از این فرد مشخص شد او هیچ تخصص و مدرکی در حوزه روان‌شناسی ندارد. این فرد در اعترافات خود انگیزه‌اش را از جعل عنوان کلاهبرداری و کسب درآمد عنوان کرد. سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: شبکه‌های اجتماعی خارجی مکان امنی برای دریافت خدمات، دادوستد کالا و خریدهای اینترنتی نیست؛ چه‌بسا بسیاری از افراد سودجویی که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در شبکه‌های اجتماعی غیربومی فعالیت می‌کنند.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: هم‌وطنان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر‌یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو‌در‌رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

 

 شرق 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------