افزایش ۲۰۰ درصد مصدومین چهارشنبه سوری نسبت به پارسال



سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: آمار مصدومان شب چهارشنبه آخر سال در مقایسه با مدت مشابه پارسال با رشد ۲۰۰ درصدی همراه است.

آقای مجتبی خالدی در مصاحبه اختصاصی با  صدا و سیما، افزود: متأسفانه تا این لحظه چند ساعت به شب چهارشنبه آخر سال باقی نمانده، ۳۳۱ نفر از هموطنان ما دچار آسیب شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه ۴۱ نفر از مصدومان متأسفانه دچار قطع اندام شده اند ادامه داد: ۹۷ نفر آسیب شدید چشمی شده و ۶ نفر فوت کرده اند که یکی از آن‌ها یک دختر بچه ۶ ساله است.

 

سخنگوی سازمان اورژانس نیز ادامه داد: ۲۱۶ نفر از این افراد بین سنین ۱۸ تا ۲۶ هستند و این هشدار باید به والدین داده شود که در این چند ساعت مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند که بیرون نروند و یادمان باشد که اگر این چند ساعت اگر از فرزندانمان مراقبت نکنیم سال آینده باید در درمانگاه‌ها و مراکز درمان دنبال فرزندانمان باشیم.

 

وی گفت: ما سال سختی را پشت سرگذاشتیم و ۱۰ نفر از همکاران من در جدال با کرونا شهید شدند و هر کس کار مضاعفی به کادر درمان تحمیل کند روا نیست و هر جا مردم فروش آلات محترقه را دیدند به مسؤولان انتظامی اطلاع دهند و اگر مصدومی دیدند به سرعت به اورژانس اطلاع دهند.

 

آقای خالدی افزود: متأسفانه در چند ساعت گذشته یک خانواده که دارای یک دختر ۲ ماهه بود دچار حادثه شدید ناشی از استفاده پدر خانواده از وسائل منفجره شد که کودک دو ماهه آسیب جدی دیده است امیدواریم با تلاش همکاران ما در اورژانس این آسیب جدی برطرف شود.

 

وی گفت: چند سالی بود که آمار حوادث شب چهارشنبه پایان سال کاهش پیدا کرده بود که این افزایش شاید نشان دهنده نظارت پایین خانواده‌ها باشد، من همین امروز دیدم که در میادین مواد محترقه می‌فروشند و مسؤولان انتظامی باید جدیت بیشتری برای جلوگیری از فروش و برخورد با عاملان فروش داشته باشند حتی والدین اگر این مواد محترقه را از فرزند خود می‌گیرند خودشان اقدام به امحاء نکنند و آن را به نزدیک‌ترین ایستگاه آتش نشانی تحویل دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------