اعتراف دزدان مسلح به سرقت ۲۰میلیاردی



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
در جریان یکی از سرقت‌های این باند، زن سالخورده‌ای از ترس دچار سکته شده و جانش را از دست داد 

 با دستگیری 2عضو فراری باند مخوف دزدان مسلح که دست به سرقت از خانه‌های ویلایی در تهران، شهریار و استان البرز می‌زدند، معلوم شد که اعضای این باند در جریان سرقت‌ از 35خانه، دست‌کم 20میلیارد تومان اموال باارزش دزدیده‌اند.

 

تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز برای دستگیری این باند مخوف از سال گذشته آغاز شد. در آن زمان گزارش‌های متعددی به پلیس اعلام شد که نشان می‌داد چند دزد مسلح شبانه وارد خانه‌های ویلایی در استان البرز می شوند و با تهدید اسلحه دست به سرقت اموال باارزش موجود در خانه‌ها می‌زنند.

 

اعتراف دزدان مسلح به سرقت ۲۰میلیاردی

تیمی از کارآگاهان مأمور رسیدگی به این پرونده شدند. در همان تحقیقات اولیه و پرس و جو از شاکیان، آنهادریافتند همه این سرقت‌ها کار یک باند است. دزدان که مسلح به کلاشنیکف و کلت کمری بودند، پس از شناسایی خانه‌های ویلایی، شبانه وارد آنجا می‌شدند. اگر هم کسی داخل خانه بود، با اسلحه تهدیدش می کردند و سپس دست و پا و دهانش را با چسب می‌بستدند. پس از آن نیز شروع به جست‌وجو در داخل خانه می کردند و اموال باارزش را به سرقت می‌بردند.

 

مرگ زن سالخورده

ماموران در جریان بررسی‌ها متوجه شدند که اعضای این باند باعث مرگ یکی از طعمه‌هایشان نیز شده‌اند. ماجرا از این قرار بود که آنها در یکی از سرقت‌هایشان وارد خانه‌ای شدند که زن سالخورده‌ای در آنجا تنها بود. سارقان با اسلحه این زن را تهدید کرده و سپس دست و پایش را بستند و با سرقت اموال باارزش داخل خانه فرار کردند.

 

اما پس از فرار دزدان، زمانی که بستگان زن سالخورده سر رسیدند، متوجه شدند او از هوش رفته است و وی را به بیمارستان منتقل کردند. در نهایت اما معلوم شد که این زن در لحظه مواجه شدن با دزدان مسلح چنان دچار وحشت شده که سکته کرده و در نهایت نیز جانش را از دست داده است.

 

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

شناسایی سارقان

کارآگاهان در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند که سارقان برای اجرای نقشه سرقت‌ها از خودروهای سمند و پژو پارس استفاده می‌کنند. آنها برای اینکه شناسایی نشوند، در هر سرقت پلاک‌های جعلی روی خودروها نصب می کردند و راهی محل سرقت می‌شدند. با این حال بررسی‌های اطلاعاتی پلیس نتیجه داد. مأموران موفق شدند سرنخ‌هایی از اعضای این باند در سرآسیاب ملارد به‌دست آورند.

 

کارآگاهان با شناسایی برخی از اعضای باند که مجرمانی سابقه‌دار بودند، مخفیگاه‌های آنها را زیرنظر گرفتند. سپس در جریان چند عملیات جداگانه که در روزهای پایانی سال گذشته انجام شد، 11نفر از آنها را دستگیر کردند. متهمان دستگیر شده به سرقت مسلحانه و همچنین سرقت عادی از خانه‌های ویلایی در استان البرز، شهریار و تهران اعتراف کردند. معلوم شد که ارزش اموال سرقت شده دست‌کم 9میلیارد تومان است. با این حال هنوز 2نفر از اعضای اصلی باند فراری بودند و تحقیقات نشان می‌داد که آنها به محض اطلاع از دستگیری همدستانشان، زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفته‌اند.

 

پایان فرار

بررسی‌ها برای یافتن سرنخی از مخفیگاه 2عضو فراری باند ادامه داشت تا اینکه چند روز پیش کارآگاهان موفق شدند این 2مرد جوان را نیز در ملارد شناسایی کنند. یکی از آنها پسری جوان با سری بی‌مو بود که فیلم‌های دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد وی برای اینکه شناسایی نشود هنگام سرقت‌ها از کلاه‌گیس استفاده می‌کرده است. کارآگاهان همچنین متوجه شدند که در مخفیگاه این دو متهم فراری مقدار زیادی اموال سرقتی وجود دارد که آنها قصد فروش‌شان را به مالخران دارند.

 

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز می‌گوید: مخفیگاه متهمان شناسایی شد، کارآگاهان آنجا را محاصره کردند و زمانی که هر دوی آنها خواب بودند، دستگیر شدند. در بازرسی مخفیگاه آنها علاوه بر مقدار زیادی اموال مسروقه، یک قبضه کلت کمری، بی‌سیم و یک کلاه گیس نیز کشف شد.

 

وی ادامه می‌دهد: علاوه بر اعترافات متهمان قبلی، 2متهم دستگیر شده نیز به 16سرقت جدید و ربودن اموالی به ارزش دست‌کم 11میلیارد تومان اعتراف کردند. بخشی از این اموال در مخفیگاه آنها کشف شد. همچنین آنها مالخری راکه طلاها و دیگر اموال مسروقه را به او فروخته بودند، معرفی کردند که وی نیز به دام افتاد.

 

به‌گفته رئیس پلیس آگاهی استان البرز، با دستگیری تمامی اعضای این باند آنها در مجموع به ۳۵ فقره سرقت مسلحانه و عادی به ارزش دست‌کم 20میلیارد تومان اعتراف کردند. ۶‌سرقت مسلحانه و ۱۶سرقت عادی آنها در استان‌های البرز و تهران کشف شده و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

 

وی می افزاید: بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب کرج دستور چاپ تصاویر بدون پوشش ۲‌نفر از متهمان این پرونده را در رسانه‌ها صادر کرده است. شاکیان احتمالی می‌توانند برای پیگیری شکایت خود به اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.

 

همشهری 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------