کلاهبرداری با احضار اجنه انگلیسی زبان!



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
در حالی که ده ها میلیون تومان برای بهبودی دخترم هزینه کرده بودم اما هنوز نمی توانست ذره ای پاهایش را حرکت بدهد، در همین حال زنی که به عربی و انگلیسی با اجنه سخن می گفت از طرف اجنه به من پیغام داد که باید 250 میلیون تومان دیگر برای بهبودی دخترم بپردازم اما ...

 

این ها بخشی از اظهارات مرد جوانی است که به همراه خانواده‌اش از یک زوج رمال شکایت کرده است. 

 

او پس از آن که قصه اجنه انگلیسی زبان را برای کارشناس اجتماعی کلانتری طبرسی شمالی مشهد بازگو کرد، درباره ماجرای کلاهبرداری از بیماران و معلولان به خراسان گفت: دو سال قبل یک حادثه تلخ زندگی ام را ویران کرد.

 

 آن روز همسر و دختر 12 ساله ام سوار بر خودروی برادرم بودند که ناگهان به دلیل سرعت زیاد، کنترل فرمان از دست برادرم خارج و خودرو به طرز وحشتناکی واژگون می شود. 

در این حادثه هولناک  دخترم از ناحیه کمر قطع نخاع شد و لگن همسرم نیز شکست اگرچه همسرم پس از مدتی به بهبودی رسید و مشکلات کمی داشت اما «سیما» ویلچرنشین شد و پاهایش دیگر هیچ حس حرکتی نداشت.

 

 آن زمان همه ملک و املاکم را که شامل چند باب مغازه بود فروختم و هزینه درمان دختر و همسرم کردم. با آن که «سیما» دختری ورزشکار بود و چندین مقام استانی در رشته ژیمناستیک داشت ولی باز هم مدت زیادی را تحت درمان های مختلف و فیزیوتراپی بود. 

او را برای  درمان به شهرهای مختلفی مانند تهران، بندرعباس، قم و ... بردم تا جایی که پزشکان به من امیدواری دادند قسمت کمی از نخاع آسیب دیده است و دخترم به خاطر ورزشکاربودن می تواند در آینده توان حرکتی خودش را بازیابد. 

 

در همین رفت و آمدهای درمانی، یک روز وکیل یکی از پرونده های قضایی ام پس از شنیدن ماجرای دخترم به من گفت که فرزند یکی از موکل هایش همین مشکل را داشته اما توسط زوجی که در مشهد زندگی می کنند با داروهای گیاهی بهبود یافته است. 

 

با شنیدن این حرف خیلی خوشحال شدم و با به  دست آوردن شماره تلفن، با آن مرد در مشهد تماس گرفتم. 

 

او مدعی شد می تواند دخترم را طوری درمان کند که به راحتی روی پاهای  خودش راه برود و سپس ادامه داد ابتدا باید 40 میلیون تومان به حسابش واریز کنم. من که نور امید را در چشمان دخترم می دیدم با هر بدبختی بود 33 میلیون تومان تهیه و به او پرداخت کردم.

سپس به همراه دختر و همسرم از شیراز راهی مشهد شدیم تا دختر 12 ساله ام درمان شود.  حدود دو ماه به منزل این زوج جوان  می رفتیم. زن جوان در حالی که برای درمان پاهای دخترم از انواع پمادها و برخی روغن ها استفاده می کرد، مدعی بود در اتاق خلوت با اجنه به عربی و انگلیسی سخن می گوید و آن ها شیوه درمان را به او آموزش می دهند تا این که یک روز دخترم گفت بدنش گرم شده است و سپس دچار تب و لرز شدیدی شد.

 

آن زوج جوان ادعا می کردند همه این ها نشانه بهبودی است و چنان حرف هایشان را به من تلقین می کردند که باورم می شد اجنه راه درمان دخترم را می دانند.

 

 آن زوج حتی شش میلیون تومان هم برای بهبودی کامل لگن همسرم از من گرفتند و چنین وانمود کردند که گرمای حاصل از درمان آن ها بهبودی کامل را نوید می دهد اما در واقع من هیچ گونه حس حرکتی و تغییر وضعیتی را در پاهای دخترم نمی دیدم. با این همه مدتی قبل، آن زوج جوان مدعی شدند که اجنه برای بهبودی کامل دخترم تقاضای 250 میلیون تومان پول کرده اند! 

 

من که دیگر یقین داشتم همه این رفتارها یک نمایش برای کلاهبرداری است به آن ها گفتم پول هایم را پس بدهند تا به شیراز برگردم ولی آن ها حاضر نشدند حتی بخشی از پولم را به من برگردانند و ... 

 

گزارش اختصاصی خراسان حاکی است به دنبال شکایت این مرد جوان و اعضای خانواده اش بلافاصله تحقیقات تخصصی در دایره تجسس کلانتری با صدور دستوری ویژه از سوی سرگرد مهدی کسروی (رئیس کلانتری طبرسی شمالی) آغاز شد.

 

با دستگیری این زوج جوان مشخص شد آن ها بیسواد هستند و از افراد دیگری نیز با همین شیوه کلاهبرداری کرده اند. 

 

در حالی که تحقیقات پلیس در این باره ادامه داشت دو شاکی دیگر نیز به کلانتری مراجعه کردند و مدعی شدند که ده ها میلیون تومان با همین شگرد از آن ها اخاذی شده است. 

بررسی های بیشتر در این باره با راهنمایی و دستورات محرمانه قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) برای ریشه یابی جرایم ارتکابی زوج رمال ادامه دارد.

 

خراسان/ سجادپور 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------