سرقت ۱۰۰میلیارد تومانی از گاوصندوق طلایی



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
سارقانی که با ورود به آپارتمانی درغرب تهران و تخریب گاوصندوق داخل خانه، ۱۰۰میلیارد تومان طلا، جواهر و ارز به سرقت برده بودند به دام پلیس افتادند.

 به گزارش همشهری، اواخر شهریور امسال مردی وحشتزده با پلیس تماس گرفت و خبر از دستبرد دزدان به خانه‌اش داد. این مرد می‌گفت که سارقان زمانی که وی و خانواده‌اش در خانه حضور نداشتند، وارد آپارتمان آنها شده و با تخریب گاوصندوق، ۱۰۰میلیارد تومان طلا، جواهر و ارز دزدیده‌اند.

 

به‌دنبال تماس این مرد، تیمی از مأموران کلانتری۱۳۷ راهی محل حادثه شدند. بررسی‌ها آغاز و معلوم شد که دزدان با زیرنظر گرفتن این آپارتمان و اطمینان از اینکه کسی داخل خانه نیست، اقدام به تخریب قفل در کرده و پس از ورود به آنجا سراغ گاوصندوق رفته‌اند. تحقیقات نشان می‌داد که دزدان با استفاده از ابزاری که در اختیار داشتند در داخل خانه شروع به تخریب گاوصندوق کرده و پس از آن موفق شده‌اند همه محتویات داخل آن را سرقت کنند.

 

با این اطلاعات، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد. مأموران پلیس با بررسی‌های تخصصی و بازبینی دوربین‌های مداربسته آن حوالی به نخستین سرنخ‌ها دست یافتند. آنها که موفق شده بودند خودروی سارقان را شناسایی کنند، به ردگیری‌های تخصصی ادامه دادند و در نهایت به مرد جوانی رسیدند که بررسی سوابق او نشان می‌داد  یک سارق سابقه‌دار است و پیش از این ۴بار به اتهام سرقت منزل دستگیر شده و به زندان افتاده است.

 

شواهد نشان می‌داد که این مرد یکی از اعضای باند سرقت ۱۰۰میلیارد تومانی است و در ادامه قاضی پرونده دستور بازداشت او را صادر کرد. درحالی‌که حدود یک‌هفته از این سرقت گذشته بود، مأموران موفق شدند مخفیگاه او را در غرب تهران شناسایی و آنجا را محاصره کنند. سارق سابقه‌دار در یک عملیات ضربتی به دام پلیس افتاد و در بازرسی مخفیگاه او، بیش از یک‌میلیارد تومان از طلاهای سرقت شده از خانه شاکی کشف شد.

 

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان این خبر گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها به سرقت میلیاردی با همدستی ۲نفر از دوستانش اعتراف کرد و مدعی شد که بعد از سرقت بخشی از اموال مسروقه را به مالخران فروخته‌اند.

 

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم و همدستانش همگی از دزدان سابقه‌دار در زمینه سرقت از منزل هستند که به غیر از سرقت از خانه مالباخته، چندین سرقت دیگر در محدوده غرب و شمال‌غرب تهران رقم زده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------