بیماران کرونایی در چنگ پرستار قلابی



زن جوانی که با پرسه زنی در مراکز درمانی ، همراهان بیماران کرونایی را سرکیسه می کرد با دستورات ویژه معاون دادستان مشهد و تلاش گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در حالی دستگیر شد که تاکنون 12نفر از این «پرستار قلابی» شکایت کرده اند.

به گزارش خراسان ، این ماجرای تاسف بار از مدتی قبل درحالی لو رفت که همراه یکی از بیماران کرونایی به داروخانه 22بهمن مشهد مراجعه و از آنان برای فروش داروی «رمدسیویر» با مبلغ گزاف انتقاد کرد. کارکنان داروخانه که از شنیدن این جملات مبهوت شده بودند، بلافاصله احتمال دادند که کاسه ای زیر نیم کاسه است و فرد یا افرادی به طور پنهانی به سوء استفاده از فروش داروی کمیاب پرداخته اند . به همین دلیل با هوشیاری و بدون جلب توجه، این موضوع را در حالی به مدیران دانشگاه علوم پزشکی اطلاع دادند که مرد شاکی مدعی بود از طریق یکی از پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) اقدام به خرید داروی رمدسیویر با مبالغ میلیونی کرده است.

 

گزارش خراسان حاکی است از سوی دیگر پیگیری های سری مدیران دانشگاه نیز نشان می داد که هیچ پرستاری با مشخصات اعلامی در بیمارستان امام رضا (ع) وجود ندارد . این گونه بود که موضوع فروش و تهیه داروهای کمیاب برای بیماران کرونایی اهمیت ویژه ای یافت و مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراتب را به طور رسمی به معاون دادستان مرکز خراسان رضوی اطلاع دادند. مقام با تجربه قضایی نیز بی درنگ وارد عمل شد و با صدور دستورات محرمانه ای از کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی خواست برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان کلاهبرداری از بیماران کرونایی با عناوین جعلی «پرستار» اقدام کنند چرا که این گونه جرایم حیثیت مدافعان سلامت و جان برکفان عرصه درمانی را خدشه دار می کرد. حساسیت پرونده بیماران کرونایی که در چنگ پرستار قلابی افتاده بودند موجب شدگروه ورزیده ای از کارآگاهان با هدایت مستقیم سرهنگ حسینی پور (رئیس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی) تحقیقات گسترده ای را با بهره گیری از راهنمایی ها و تجربیات سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی) آغاز کنند. کارآگاهان در اولین مرحله از بررسی های تخصصی به جست و جوی مردی برآمدند که ماجرای فروش داروی «رمدسیویر» را برای کارکنان داروخانه فاش کرده بود اما هیچ مشخصاتی از وی به دست نیامد .

 

در همین حال با همکاری مدیران داروخانه و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ، تحقیقات پلیس وارد مرحله جدیدی شد تا این که در جریان بررسی های غیر محسوس، شماره حساب بانکی کشف شد که برخی از همراهان بیماران کرونایی مبالغ میلیونی را به آن حساب واریز کرده بودند. طولی نکشید که کارآگاهان زن 27 ساله ای به نام «ز» را در منطقه خواجه ربیع مشهد شناسایی کردند که همچنان خود را با اسم مستعار «فرزانه» معرفی می کرد و مدعی بود پرستار است .

 

با این حال زن جوان نتوانست جز یک گواهی مهارت آموزی امداد و نجات ، هیچ گونه مدرک تحصیلی را دراین باره به پلیس ارائه دهد.

 

بررسی های ویژه کارآگاهان درباره چگونگی این ماجرا و اظهارات شاکیان نشان داد: این زن متاهل با ورود به مراکز درمانی ، افراد مضطرب و مستاصل را شناسایی می کرد که نسخه به دست در پی یافتن داروی «رمدسیویر» بودند.

 

اوسپس خود را به عنوان «پرستار» بخش بیماران کرونایی معرفی می کرد و به همراهان بیماران پیشنهاد می داد اگر هزینه دارو را آزاد بپردازند، او می تواند با نفوذ خود داروی کمیاب را تهیه کند تا بیمار از مرگ نجات یابد .

 

وقتی همراهان بیمار  این پیشنهاد را در حالت درماندگی و سرگردانی می شنیدند برقی در چشمان شان می درخشید و حاضر می شدند هر مبلغی را برای نجات بیمارشان بپردازند. بدین ترتیب پرستار قلابی نسخه پزشک متخصص را از همراه بیمار می گرفت و به داروخانه هایی می رفت که داروهای کرونایی را توزیع می کردند. بدین ترتیب بادریافت داروی «رمدسیویر» آن را با مبالغ گزاف و میلیونی به همراهان بیماران کرونایی بستری می داد.

 

این گزارش حاکی است زن 27 ساله که با دیدن اسناد و مدارک موجود چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به ناچار لب به اعتراف گشود و به جعل عنوان «پرستار» و همچنین سرکیسه کردن بیماران کرونایی اعتراف کرد. شایان ذکر است؛ پرونده این متهم پس از تکمیل تحقیقات و در حالی که 12تن از شاکیان وی را شناسایی کرده اند به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد تا واکاوی های قضایی درباره اتهامات وی آغاز شود.

 

سجادپور

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------