مشتری شاکی، تهدید به قتل و اسیدپاشی شد!



در پی ماجرای برخورد نامناسب کارمند تیپاکس در زنجان با یک هموطن به دلیل ترکی بلد نبودنش، این شرکت در تماس‌هایی از این هموطن خواست توئیت خود را در این باره حذف کند. اما کار این مشتری به همین جا ختم نشده و هنوز ماجرا ادامه دارد. 

این خانم به‌واسطه یک شکایت معمولی، از سوی برخی، تهدید به قتل و اسیدپاشی شده است؛ موردی که نه تنها عجیب بلکه وحشتناک است. برخی برای این خانم چنین کامنت‌هایی گذاشته‌اند:«از این به بعد خیلی مراقب خودت باشد، هر لحظه امکانش هست این صورت رو از دست بدی! خواسته یا ناخواسته با تورکها درگیر شدی؛ آدم دلش میسوزه. سنت هم کمه!»

 

در پی تکرار چنین کامنت‌ها و تهدیدهایی، این خانم مجبور شده تمام اکانت‌های خود در فضای مجازی را حذف کند؛ دختری که تنها منبع درآمد خود و خانواده‌اش، اینستاگرام بود؛ شغل خود را از دست داده است و توسط برخی مورد تهدید افرادی قرار گرفته که موافق رفتار کارمند تیپاکس هستند اما نکته قابل توجه در این ماجرا، برخورد تفرقه‌افکنانه برخی با چنین مشکلی است؛ چه کسی در این میان درحال دامن زدن به این مشکل است؟

 

چه کسی با تبدیل کردن یک اختلاف معمولی، به یک مشکل بزگ زبانی و قومی، نفع خاصی از این وضعیت می‌برد و چرا باید برخی، با تفکرات متعصبانه و یا حتی از روی ناآگاهی در دام تفرقه‌افکنی بیفتند؟ شاید یک دلیل حاد شدن این مسئله برخورد نامناسب و عدم پاسخگویی شرکت تیپاکس باشد که در توئیتی غیرحرفه‌ای، اعلام کرده است: «تیپاکس در قبال اقدام‌های شخصی برای حمایت از هیچ قومی مسئولیتی ندارد.» منظور از این توئیت دقیقا چیست؟ اگر کسی، بسته خود را از تهران یا رشت، از تیپاکس زنجان پیگیری کرده و ترکی هم صحبت نکند، کارش پیگیری نخواهد شد؟ هر شرکتی، تحت هر شرایطی مسئول رفتار کارمندان خود است؛ این یکی از اولیات در اصل مشتری‌مداری است.

 

خبر مشکل این مشتری با تیپاکس، در چند روز اخیر منجر شده صدای افرادی که ازخدمات این شرکت ناراضی بوده‌اند، هم دربیاید؛ این افراد در فضای مجازی، نارضایتی خود را به صورت #نه_به_تیپاکس و #تحریم_تیپاکس، بیان می‌کنند.

 

این شرکت به سادگی می‌توانست با تکیه بر اصل مشتری‌مداری، بلافاصله این مشکل را به با یک عذرخواهی ساده و رسیدگی فوری به کار مشتری و البته برخورد با کارمند خاطی حل کند. اما هم‌چنان که بارها شاهد بوده‌ایم، مشتری در بازار کسب و کار کشور، یک حلقه مفقوده است.

 

خبرنگار «فراز» در این چند روز بارها و بارها با شرکت تیپاکس تماس گرفت تا چند و چون دقیق این ماجرا را روشن کند؛ اما به وی پاسخ داده نشد؛ مدیرعامل موروثی شرکت تیپاکس، مهرداد فاخر که دو شماره موبایل دارد، در نخستین تماس خبرنگار«فراز» پاسخ داد اما گفت که وی مهرداد فاخر نیست! و سپس از پاسخ به تماس‌های دیگر خبرنگار «فراز» خودداری کرده و حتی وی را در توئیتر بلاک کرد!

 

شرکت تیپاکس، که یک شرکت پستی است، بدون چنین رفتارهایی هم در انجام وظایف خود گاهی دچار قصور شده است، ما در این چند روز، کامنت‌هایی از برخی مشتریان سابق تیپاکس دریافت کرده‌ایم که گفته‌اند حتی مرسوله‌شان توسط این شرکت گم شده، اما تیپاکس مسئولیت چنین اتفاقی را بر عهده نگرفته است!

 

مهرداد فاخر، به‌عنوان مدیرعامل شرکت تیپاکس اگر در قبال رفتار نادرست و نسنجیده کارمند خود و نه فقط در این مورد بلکه در دیگر موارد مختلف پیش آمده، مانند تاخیر در ارسال مرسوله و حتی گم شدن آن، هیچ مسئولیتی ندارد و در عین حال مدعی اداره 15 شرکت هولدینگ هم هست، پس اساسا به‌عنوان مدیرعامل، نقشش در این شرکت چیست؟

 

با ترند و وایرال شدن این اتفاق در فضای مجازی و برخورد نامناسب و عدم پاسخگویی تیپاکس، یک هموطن هم شغل و درآمد خود را از دست داده و هم از سوی برخی تهدید جانی شده و از نظر روحی تحت فشار قرار دارد. در این مورد مسلما انتظار مهم و اساسی را باید از پلیس فتا داشت که با چنین افردی در فضای مجازی برخورد بازدارنده داشته باشد.

 

فراز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------