دلقک قاتل، 33پسر نوجوان و جوان را به قتل رسانده بود



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
آزمایش دی‌ان‌ای هویت یکی از قربانیان قاتل مخوف آمریکایی را 45سال پس از جنایت فاش کرد. مرد جنایتکار که به دلقک قاتل معروف بود، 33پسر نوجوان و جوان را به قتل رسانده اما هویت برخی از قربانیان هرگز شناسایی نشده بود. 

به گزارش همشهری، جان وین گیسی، یکی از مخوف‌ترین جنایتکاران سریالی آمریکا بود که در دهه70میلادی شهر شیکاگو را به وحشت انداخت. در آن سال‌ها عده زیادی از پسران جوان و نوجوان در این شهر ناپدید شدند و به‌رغم اعلام گزارش ناپدید شدن آنها به پلیس و تحقیقات ماموران، ردی از این افراد به‌دست نیامد.

 

ناپدید شدن مرموز پسران خبر از حضور یک قاتل سریالی در شهر می‌داد اما هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد که این قاتل سریالی فردی باشد که مردم شهر او را به‌عنوان یکی از فعالان اقتصادی و خیران می‌شناختند.

 

جان گیسی یک فعال اقتصادی محترم بود که در سیاست محلی نیز دست داشت و تلاش می‌کرد به همه، مخصوصا پسران جوان کمک کند. او پسران بی‌کار را استخدام می‌کرد و حتی با پوشیدن لباس دلقک، به سرگرم کردن کودکان بیمار در بیمارستان‌ها نیز می‌پرداخت اما پشت‌پرده این چهره آرام و مورد اعتماد شهر، مردی جنایتکار بود که پسران نوجوان و جوان را به خانه‌اش می‌کشاند، به آنها تجاوز می‌کرد و سپس این افراد را به قتل می‌رساند و اجسادشان را در زیرزمین خانه‌اش دفن می‌کرد.

 

نخستین دستگیری

گیسی که یک تاجر موفق بود، در سال1972 به اتهام تلاش برای تجاوز به یک پسربچه دستگیر شد. ماجرا از این قرار بود که در آن زمان پسربچه‌ای نزد مأموران پلیس رفت و با ارائه مشخصات گیسی به مأموران گفت که این مرد وی را در ایستگاه گری‌هوند در مرکز شیکاگو سوار خودروی خود کرده و به خانه‌اش برده و در آنجا تلاش کرده که به وی تجاوز کند. با این شکایت، قاتل سریالی دستگیر شد اما پسربچه هرگز برای شهادت در دادگاه حضور نیافت و به این ترتیب متهم آزاد شد. او پس از آن به ‌عنوان پیمانکار ساختمانی به کارش ادامه داد و با برنده شدن در مناقصات مختلف، از پسرهای جوان و نوجوان برای انجام کارهایش استفاده می‌کرد که بعدها معلوم شد 5نفر از کسانی که توسط او استخدام شده بودند، مدتی بعد توسط وی به قتل رسیدند.

 

شیکاگو در شوک

سال1978، زمانی بود که راز این قاتل سریالی پس از سال‌ها جنایت فاش شد. در آن زمان، مأموران پلیس شیکاگو که در جریان ناپدید شدن پسری دیگر در این شهر قرار گرفته بودند، در بررسی‌های خود متوجه شدند که پسر گمشده آخرین‌بار در نزدیکی خانه جان گیسی مشاهده شده است. آنها راهی خانه این مرد شدند و از او درباره پسربچه گمشده پرسیدند اما وی مدعی شد که او را ندیده است. مأموران اما زمانی که سرگرم پرس‌وجو از قاتل سریالی بودند، متوجه بوی تعفن شدند که از خانه او به مشام می‌رسید. به این ترتیب جان گیسی دستگیر شد و مأموران موفق شدند مجوز بازرسی از منزل او را دریافت کنند. آنها در جریان بازرسی این خانه، وارد اتاقکی زیر زمین شدند. جایی که ظاهرا منشا انتشار بوی تعفن بود. با این حال چیزی در آنجا پیدا نشد و آنها احتمال دادند که شاید بوی تعفن ناشی از فاضلاب است. تیم جست‌وجو در نهایت با ضبط برخی وسایل که در خانه این مرد بود به مقر پلیس برگشت اما هنگام بررسی وسایل ضبط‌شده از خانه متهم، حلقه فیلمی کشف شد که در آن تصاویری از یکی از پسربچه‌های گمشده در سال‌های گذشته ضبط شده بود.

 

با کشف این مدرک، شکی باقی نمانده بود که جان گیسی همان قاتل سریالی است و مأموران تصمیم گرفتند برای بار دوم راهی خانه‌اش شده و آنجا را بازرسی کنند اما پیش از آن، قاتل سریالی لب به اعتراف گشود و گفت که تا‌کنون 33پسر جوان و نوجوان را به قتل رسانده و اجساد آنها را در زیرزمین خانه‌اش دفن کرده است.

 

خبر اعتراف قاتل سریالی به قتل 33نفر، شیکاگو را در شوک فرو برد. مأموران راهی خانه او شدند و با حفاری آنجا اجساد قربانیان را پیدا کردند. اما برخی از اجساد چنان از بین رفته بودند که قابل شناسایی نبودند.

 

پایان 45سال جست‌وجو

جان گیسی به اتهام قتل 33نفر در 13مارس سال1980 به مرگ محکوم شد و پس از تحمل 14سال حبس در سال1994 با تزریق دارو اعدام شد. با این حال هنوز هویت 5نفر از قربانیان او معلوم نبود. در این شرایط تحقیقات برای شناسایی هویت این افراد ادامه داشت تا اینکه دوشنبه گذشته، مقامات پلیس شیکاگو از شناسایی هویت یکی دیگر از قربانیان دلقک قاتل پس از 45سال خبر دادند.

 

به گزارش گاردین، فرانسیس وین الکساندر، اهل کارولینای شمالی، کسی است که 45سال پیش توسط این قاتل مخوف کشته شد. او در سال1975 به همراه همسرش به شیکاگو نقل مکان کردند اما تنها چند‌ماه بعد از هم جدا شدند و هر چند همسر الکساندر این شهر را ترک کرد، اما وی در آنجا ماند. الکساندر پس از جدایی از همسرش، تنها زندگی می‌کرد و تلفنی با خانواده‌اش در کارولینا در تماس بود اما آخرین تماس او در سال1976 بود و پس از آن دیگر خبری از وی نشد.

 

در این مدت خانواده‌اش تصور می‌کردند که او به شهر دیگری مهاجرت کرده و ماجرا را به پلیس نیز گزارش کردند تا اینکه با گذشت سال‌ها از این ماجرا و پیشرفت تکنولوژی، شرایط آزمایش دی‌ان‌ای فراهم شد و مدتی قبل مأموران پلیس با این احتمال که شاید مرد گمشده در 45سال پیش یکی از قربانیان قاتل سریالی باشد، به بررسی نمونه‌های به‌جامانده از قربانیان و مرد گمشده پرداختند.

 

آنها در نهایت دوشنبه گذشته اعلام کردند که بررسی‌ها نشان می‌دهد  الکساندر نیز یکی از قربانیان دلقک قاتل است که جسدش در زیرزمین خانه او پیدا شده بود. با مشخص شدن این حقیقت، خانواده الکساندر با تشکر از پلیس گفتند که در همه این سال‌ها در یک برزخ بی‌رحمانه زندگی می‌کردند و حالا از اینکه سرنوشت گمشده‌شان برایشان مشخص شده، به آرامش رسیده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------