قتل با انگیزه اختلاف ملکی



مردی که یکی از آشنایان خود را به‌‌دلیل اختلاف ملکی به قتل رسانده، در حالی در زندان به‌ سر می‌برد که کیفرخواست علیه او صادر شده است. کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان فارس چندی قبل از مرگ مردی جوان مطلع شدند و دریافتند این مرد بر اثر اصابت گلوله جان باخته است. 

 

آنها خود را به محل حادثه رساندند و وقتی پیکر غرق در خون مقتول به نام ایوب را دیدند، به بررسی موضوع پرداختند. شواهد نشان می‌داد قاتل یا قاتلان به‌راحتی وارد خانه این مرد شده و سپس به‌ سوی او آتش گشوده و در ادامه محل را ترک کرده و گریخته‌اند. کارآگاهان بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی، به بررسی زندگی مقتول پرداختند و در این مرحله از تحقیقات پی بردند او از مدتی قبل با مردی به نام نیما که از آشنایان قدیمی‌اش بود، اختلاف داشت. 

 

یکی از شاهدان که در جریان درگیری این دو نفر قرار داشت، توضیح داد: ایوب و نیما چند روز قبل نیز با هم مشاجره کردند و حتی نیما تهدید کرد ایوب را به قتل می‌رساند، حالا هم احتمال می‌دهم قتل کار نیما باشد. بررسی‌های پلیس نشان داد خانواده ایوب در‌پی تهدیدهای نیما خانه را ترک کرده بودند و ایوب روز حادثه در منزل تنها بود. در‌حالی‌که اسم نیما در ردیف مظنونان ثبت و بررسی‌ها برای یافتن ردپای او آغاز شده بود، مأموران توانستند او را هنگام پرسه‌زدن در خیابان شناسایی و دستگیر کنند. متهم وقتی به مقر پلیس منتقل شد، به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

 

او گفت: من و ایوب از قبل بر سر یک ملک با هم اختلاف داشتیم و مشکل ما حل نمی‌شد. سر این موضوع بارها با ایوب دعوا کرده بودم، اما او همچنان حرف خودش را می‌زد تا اینکه روز حادثه در‌حالی‌که عصبانی بودم، سلاحم را برداشتم و سراغ او رفتم. ایوب باز هم همان حرف‌های همیشگی را زد و من وقتی دیدم این مشکل حل‌شدنی نیست، در شرایطی که اصلا حال خوبی نداشتم و به‌شدت عصبانی بودم، به او شلیک کردم. بعد از اینکه دوستم غرق در خون شد و به زمین افتاد، مطمئن شدم او فوت کرده است و سریع محل را ترک کردم. 

 

در حال پرسه‌زنی در خیابان‌ها بودم که دستگیر شدم. متهم در ادامه تحقیقات به بازسازی صحنه جرم پرداخت و بار دیگر ادعا کرد در زمان وقوع قتل از شدت خشم کنترلی بر رفتارش نداشته است. در‌نهایت نیما روانه زندان شد و پیگیری پرونده او در دادسرا در حالی ادامه یافت که اولیای‌دم مقتول شکایتی را علیه متهم مطرح کردند و خواستار قصاص او شدند. در‌حال‌حاضر کیفرخواست علیه قاتل مسلح صادر شده است و او به‌زودی پای میز محاکمه می‌رود تا از خودش دفاع کند.

 

شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------