آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

ماجرای دستبرد به خودروها در مراکز خرید



 مراکز خرید,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
سارقان کراکی صندوق عقب 5 خودرو را در یک خیابان خالی کردند 

دو سارق معتاد که به خودروهای پارک شده در خیابان های اطراف مراکز خرید مشهد دستبرد می زدند در حالی با شلیک پلیس دستگیر شدند که مدعی هستند فقط به 30 خودرو دستبرد زده اند!

 

فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح ماجرای دستگیری دزدان سابقه دار با شلیک‌های متعدد گلوله به «خراسان» گفت: طی چند ماه گذشته، پرونده هایی در مراکز انتظامی تشکیل شد که بررسی محتویات آن‌ها نشان می داد، به خودروهای شهروندان در اطراف مکان های تجاری ومراکز خرید ، دستبرد زده می شود و سارقان با تخریب قفل صندوق عقب خودروهای پارک شده همه لوازم و اموال رانندگان را به یغما می برند.

 

سرهنگ حسین دهقان پور افزود: تحلیل‌های کارشناسی در پرونده های مذکور بیانگر آن بود که سارقان در ساعات اولیه شب  یا هنگام ظهر در حالی سرقت ها را انجام می‌دهند که شهروندان برای خرید مایحتاج زندگی به مراکز تجاری شهر می روند و خودروهای زیادی در خیابان های اطراف پارک می شود.

 

به همین دلیل گروه مشترکی از نیروهای گشت و تجسس کلانتری آبکوه مشهد با هدایت مستقیم سرهنگ ابراهیم خواجه پور (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده ای را در این باره آغاز کردند چرا که بسیاری از مراکز تجاری و خرید در حوزه استحفاظی این مرکز انتظامی واقع شده است.

 

 رئیس پلیس با تجربه مشهد تصریح کرد: ماموران انتظامی در اولین مرحله از اقدامات پلیسی و با تقویت گشت های نامحسوس، در اطراف مراکز خرید حضور یافتند و ردزنی سارقان را در دستور کار قرار دادند تا این که حدود ساعت 19 شب بیست و هفتم آبان گذشته، نیروهای گشت متوجه دو جوان پرایدسوار شدند که به طرز مشکوکی کنار خودروهای پارک شده در بولوار جانباز قرار می گرفتند و اطراف خودرو را بررسی می‌کردند به همین دلیل ماموران انتظامی بلافاصله دستور «ایست» دادند و به سمت پرایدسواران حرکت کردند اما راننده پراید با مشاهده ماموران، پدال گاز را فشرد و با سرعت زیاد به سمت چهارراه شهید فرامرز عباسی گریخت. ماموران انتظامی که دیگر یقین داشتند با سارقان حرفه ای روبه‌رو شده اند به تعقیب دزدان پرداختند و با شلیک تیر هوایی تلاش کردند آنان را متوقف کنند اما پرایدسواران برای فرار از چنگ قانون، به طرز وحشتناکی از لابه لای خودروها عبور می کردند و همچنان بر سرعت خودرو می افزودند در این هنگام نیروهای انتظامی برای حفظ جان رهگذران و رانندگان عبوری از شلیک های مستقیم خودداری کردند و بدین ترتیب سارقان در تاریکی شب گم شدند اما سرهنگ خواجه‌پور که فرماندهی عملیات را به عهده داشت، گروه دیگری از نیروهای ورزیده تجسس را عازم بولوار جانباز کرد.

 

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: با توجه به این که مشخصات خودروی  پراید از طریق مرکز فرماندهی، به کلیه نیروهای گشت اعلام شده بود، طولی نکشید که خیابان های اطراف و مسیر فرار سارقان در قرق پلیس قرار گرفت و طرح های مهار اجرا شد.

 

سرهنگ دهقان پور اضافه کرد: هنوز زمان زیادی از لحظه فرار سارقان سپری نشده بود که نیروهای تجسس کلانتری آبکوه، خودروی پراید را در بولوار فردوسی به محاصره درآوردند اما باز هم سارقان با رها کردن خودرو با پای پیاده، تلاش کردند تا از محاصره پلیس فرار کنند. مقام ارشد انتظامی مشهد گفت: اما ماموران تجسس که دیگر چاره ای جز شلیک مستقیم نداشتند با به کارگیری قانون حمل سلاح و انجام اقدامات حفاظتی و امنیتی، چندین گلوله به اطراف سارقان شلیک کردند تا بالاخره آن ها جان خود را در معرض خطر دیدند و قبل از آن که گلوله ای بر پیکرشان اصابت کند، روی زمین نشستند و در چنگ قانون گرفتار شدند.

 

سرهنگ دهقان پور با اشاره به کشف مقادیری مواد مخدر صنعتی از نوع    کراک و همچنین تعدادی زاپاس، جعبه ابزار، جک ، سه پایه دوربین نقشه برداری، چند کوله پشتی با کتاب های درسی و ... از داخل پراید سارقان خاطرنشان کرد: با انتقال دو متهم به کلانتری آبکوه بازجویی های تخصصی از آنان در دایره تجسس آغاز شد و در همین اثنا برخی از شاکیان با حضور در کلانتری اموال سرقتی مانند لپ تاپ و کیف چرمی حاوی مدارک را شناسایی کردند.

 

وی افزود: یکی از مال باختگان که مدارک شناسایی وی از داخل خودروی سارقان کشف شده بود، درباره چگونگی ماجرا گفت: خودروی پژو پارس خودم را در بولوار خیام پارک کردم اما 20 دقیقه بعد وقتی به محل بازگشتم قفل صندوق عقب تخریب شد ه و همه لوازم به همراه مهر برجسته آزمایشگاه، دسته چک و مدارک شناسایی ام به سرقت رفته بود.

 

در همین حال یکی دیگر از مال باختگان نیز که شهریور گذشته به خودروی پژو پارس وی در بولوار جانباز دستبرد زده شده بود، به نیروهای انتظامی گفت: سارقان با دستبرد به صندوق عقب خودروام ، لاستیک زاپاس ، ابزار، لپ تاپ ، کیف حاوی مدارک و ... را به سرقت برده بودند که الان آن ها را در کلانتری شناسایی کردم.

 

رئیس پلیس مشهد در ادامه به اعترافات متهمان اشاره کرد و افزود: دو سارق سابقه‌دار که مدعی هستند از حدود سه ماه قبل با یکدیگر آشنا شده اند تاکنون به 30 فقره سرقت  محتویات و قطعات خودروها در اطراف مراکز تجاری اعتراف کرده اند.

 

 این درحالی است که بررسی های پلیس نشان می دهد آنان فقط در روز دستگیری به 5 خودرو در بولوار خیام دستبرد زده اند. سرهنگ حسین دهقان پور اضافه کرد: راننده پراید که گواهی نامه رانندگی هم ندارد در بازجویی ها مدعی شد لوازم سرقتی را در جمعه بازارهای حاشیه شهر به فروش می رساندند و مخارج اعتیادشان را تامین می کردند.  وی گفت: در همین حال نیروهای تجسس با کسب مجوزهای قضایی، مخفیگاه ومنازل سارقان را در بولوار توس و شهرک صابر مشهد مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه لوازم سرقتی دیگری مانند کالسکه های کودکان کشف شد که بررسی ها نشان داد این لوازم را از داخل خودروهای پارک شده مقابل مجتمع‌های تجاری در بولوار جانباز سرقت کرده اند .

 

مقام ارشد انتظامی مشهد که به طور ویژه پرونده های سرقت را پیگیری می کند در ادامه افزود: تحقیقات پلیس برای شناسایی دیگر مال باختگان درحالی ادامه دارد که یکی از سارقان لوازم سرقتی را در منزل همسر صیغه ای خود مخفی کرده بود تا در فرصت مناسب آن ها را برای تامین مخارج اعتیاد خود به فروش برساند.

 

سرهنگ دهقان پور همچنین از شهروندان خواست چنان چه به خودروهای آنان در حاشیه مراکز خرید دستبرد زده شده است برای شناسایی سارقان  یا اموال کشف شده به کلانتری آبکوه مشهد مراجعه کنند.

 

خراسان 

سجادپور

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------