ژنرال آمریکایی: احتمالاً به حمله هسته‌ای روسیه پاسخ می‌دهیم



ژنرال آمریکایی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مدیر سابق سازمان سیا در مصاحبه‌ای مدعی شده است آمریکا و متحدانش به حمله هسته‌ای احتمالی روسیه در اوکراین پاسخ خواهند داد.

به گزارش تسنیم، دیوید پترائوس، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفته است چنانچه "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهور روسیه از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین استفاده کند آمریکا و متحدانش نیروهای نظامی روسیه را نابود و ناوگان دریایی این کشور در دریای سیاه را غرق خواهند کرد.

 

پترائوس که علاوه بر مدیریت سیا فرماندهی نیروهای آمریکایی در عراق را هم به‌عهده داشته روز یکشنبه در مصاحبه با پایگاه ای‌بی‌سی به توضیح درباره این پرداخته است که آمریکا به حمله احتمالی هسته‌ای روسیه در اوکراین چه واکنشی نشان خواهد داد.

 

او البته با مشخص کردن این‌که با "جیک سالیوان"، مشاور امنیت ملی آمریکا در این خصوص صحبت نکرده است، در پاسخ به این سؤال که واکنش آمریکا به حمله هسته‌ای روسیه به اوکراین چه خواهد بود، گفت: "به این سؤال شما پاسخی بر مبنای حدس و گمان می‌دهم. پاسخ ما به چنین اقدامی رهبری تلاشی از سوی ناتو خواهد بود که به حذف همه نیروهای متعارف روسیه در میدان جنگ اوکراین و در کریمه و تمامی کشتی‌ها در دریای سیاه منجر خواهد شد."

 

او در پاسخ به این سؤال که آیا استفاده از سلاح‌های هسته‌ای از سوی روسیه باعث خواهد شد آمریکا و متحدانش وارد جنگ شوند، گفت که تصور نمی‌کند گسترش تشعشعات ناشی از چنین حمله‌ای به کشورهای عضو ناتو را بتوان حمله به آن کشورها قلمداد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------