آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

زلنسکی: درگیری با روسیه در بهار اوج می گیرد/ سرنگونی 60 موشک روسیه توسط اوکراین



جنگ اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد مردم این کشور باید بتوانند ۳ ماهه زمستان را در نبرد با روسیه تحمل کنند.

به گزارش مهر به نقل از واشنگتن اگزمینر، رئیس جمهور اوکراین معتقد است جنگ میان این کشور و روسیه به بهار سال آینده میلادی خواهد کشید.

 

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرده است که جنگ میان کی یف و مسکو در طول زمستان ادامه خواهد داشت و در بهار سال آینده بار دیگر اوج می‌گیرد.

 

در حالیکه مردم اوکراین با بحران سوخت و تأمین برق در میانه فصل سرما دست و پنجه نرم می‌کنند، رئیس جمهور این کشور از از سربازان و شهروندان خود خواست تا زمستان را تحمل کنند.

 

زلنسکی نیروهای روسیه را به تلاش مذبوحانه برای تصرف باخموت، شهری در شرق منطقه دونباس متهم کرد.

 

وی در نطق ویدئویی شبانه خود از مردم این کشور خواست تا ۹۰ روز آینده (۳ ماهه زمستان) با هم متحد شوند. زیرا به گفته وی، اوکراین در تلاش است تا زیرساخت‌های انرژی تخریب شده توسط روسیه را بازسازی کند.

 

رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود آورد که دشمن واقعاً امیدوار است از زمستان علیه اوکراین استفاده کند. به اعتقاد زلنسکی سرما و سختی زمستان بخشی از ابزار روسیه علیه اوکراین است.

 

زلنسکی در این باره تاکید کرد: مهم نیست چقدر سخت است، باید هر کاری انجام دهیم تا این زمستان را تحمل کنیم. و ما تحمل خواهیم کرد. تحمل این زمستان دفاع از همه چیز است.

 

اوکراین: 60 موشک از 70 موشک شلیک شده روسیه را سرنگون کردیم

فرمانده نیروی هوایی اوکراین، امروز (دوشنبه)، مدعی شد که پدافند هوایی این کشور ۶۰ موشک از ۷۰ موشکی را که روسیه، روز دوشنبه، به سوی اوکراین شلیک کرده، سرنگون کرده است.

 

منابع خبری، روز دوشنبه، در این باره گزارش دادند که روسیه حملات موشکی گسترده دیگری را علیه برخی مناطق اوکراین انجام داده است.

 

به دنبال این حملات، تأمین برق «کی یف» دچار مشکل و شهر «اودسا» نیز با خاموشی مواجه شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------