سئول: صلح در شبه‌جزیره کره بدون خلع سلاح هسته‌ای، واقعی نیست



وزیر خارجه آمریکا و کره جنوبی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
«پارک جین» وزیر خارجه کره جنوبی گفت که صلح در شبه‌جزیره کره بدون خلع سلاح هسته‌ای صلحی واقعی نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پارک بامداد شنبه در کنفرانسی خبری با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن تاکید کرد: صلح بدون خلع سلاح هسته‌ای یک صلح جعلی است.

 

وزیر خارجه کره جنوبی افزود: هر گونه اقدام تحریک‌آمیزی از سوی کره شمالی با پاسخی قاطع و متحد مواجه خواهد شد.

 

بلینکن در این کنفرانس خبری بر تعهد آمریکا به دفاع از کره جنوبی و اهمیت اتحاد دو کشور تاکید کرد.

 

وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: امروز ما بر تعهد خود به بهبود دفاع یکپارچه در مقابل تهدیدهای مشترک، تعهد به دفاع از جمهوری کره و استفاده از طیف کاملی از قابلیت‌ها از جمله توانمندی‌های هسته‌ای متعارف و دفاع موشکی تاکید کردیم.

 

این دیدار در حالی انجام شد که جمعه مرحله دوم رزمایش هوایی کره جنوبی و آمریکا، باوجود هشدار کره شمالی درباره تحریک‌آمیز بودن این اقدامات برگزار شد.

 

در مرحله نخست، آمریکا و کره جنوبی یک رزمایش هوایی با استفاده از یک بمب‌افکن راهبردی بی-۱بی و جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ و اف-۲۲ در روز چهارشنبه بر فراز دریای زرد برگزار کردند.

 

وزارت دفاع کره جنوبی تصریح کرد: این رزمایش مشترک اراده و قابلیت‌های آمریکا برای ایجاد بازدارندگی گسترده و قوی در مقابل تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی را نشان می‌دهد.

 

یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اخیرا درباره «سناریوی خطرناک آمریکا که شبه جزیره کره را به یک زرادخانه بزرگ و منطقه جنگی پرمخاطره‌تر تبدیل می‌کند»، هشدار داد.

 

کره شمالی همچنین اعلام کرد که به هر گونه اقدام نظامی آمریکا با شدیدترین واکنش پاسخ خواهد داد و برای این کار راهبردها و امکاناتی همچون «مخرب‌ترین نیروی هسته‌ای» در اختیار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------