آمریکا: با سوریه نه عادی‌سازی می‌کنیم و نه تشویق به این کار



وزارت خارجه امریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت که کشورش با نظام اسد عادی سازی نخواهد کرد و در غیاب پیشرفت واقعی و دائمی در راه حل سیاسی، دیگران را نیز تشویق به این کار نمی کند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه آی ۲۴، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما همچنان از کسانی که با دمشق ارتباط دارند می‌خواهیم صادقانه در نظر بگیرند که چگونه تعامل آن ها با این نظام می‌تواند به تأمین نیازهای مردم سوریه کمک کرده و ما را به راه‌ حل سیاسی برای بحران این کشور نزدیک‌تر کند.

 

وی تاکید کرد که در هر ارتباطی با نظام سوریه باید گام‌های واقعی برای بهبود وضعیت مردم سوریه برداشته شود.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از شرکای کشورش خواست که دسترسی پایدار بشردوستانه، از جمله از طریق استفاده گسترده از گذرگاه‌های مرزی سوریه را مطالبه کنند.

 

این اظهارات آمریکا در پی سخنان فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در ماه گذشته بود که وی گفت: اجماعی در جهان عرب در حال شکل گیری است که انزوای سوریه در آن بیفایده و گفت و گو با دمشق در مقطعی لازم است.

 

روز گذشته منابعی به «اسپوتنیک» گفتند که نزدیک به یک سال است که دیدارهای هیئت ‌های عربستان و سوریه انجام می ‌شود.

 

به گفته منابع سوری، تاریخ برنامه ریزی شده (که مقدمات آن در حال انجام است) برای سفر فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان به دمشق، پس از عید سعید فطر خواهد بود.

 

در نوامبر ۲۰۱۱، وزرای خارجه عرب تصمیم گرفتند تا عضویت سوریه در اتحادیه عرب را تا اجرای طرح عربی برای حل بحران سوریه به حالت تعلیق درآورند و خواستار خروج سفرای کشورهای عرب از دمشق شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------