کلینتون پیروزی ترامپ در سال ۲۰۲۴ را «پایان کار اوکراین» خواند



هیلاری کلینتون،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور در انتخابات ۲۰۲۴ را پایان اوکراین خواند.

به گزارش تسنیم، کلینتون نامزد حزب دموکرات برای پست ریاست‌جمهوری آمریکا معتقد است: اگر دونالد ترامپ در انتخابات سال 2024 پیروز شود، باید منتظر پایان کار اوکراین و همچنین دموکراسی در ایالات متحده باشیم.

 

وی درخصوص این موضوع بامداد امروز، یکشنبه، در مصاحبه‌ای در جشنواره FT Weekend در واشنگتن صحبت کرد.

 

کلینتون باور ندارد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا پیروز شود، ولی با این وجود هشدار داد که اگر چنین اتفاقی بیفتد، این به‌منزله "پایان دموکراسی در ایالات متحده" و "پایان کار اوکراین" خواهد بود. وی در عین حال اشاره کرد که در این صورت جمهوری‌خواهان آمریکا را از ناتو خارج خواهند کرد.

 

این سیاستمدار آمریکایی همچنین پیش‌بینی کرد که شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین، ظرف سه یا چهار سال پس از تثبیت قدرت خود در چین، "اقداماتی علیه تایوان" انجام خواهد داد. وی افزود: «و من فکر می‌کنم که این وضعیت اوکراین را واقعاً عقب راند، منظورم این است که آنچه در اوکراین اتفاق افتاد تأثیر قابل‌توجهی بر رهبری چین داشت. به‌طور کلی ترامپ هدیه‌ای بود که همچنان به افرادی مانند شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین [رئیس جمهور روسیه] داده می‌شود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------