پومپئو: مواضع ما علیه روسیه شدیدتر شده است



اخبار,اخبار بین الملل,پومپئو

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مواضع دولت این کشور را در قبال روسیه نسبت به دهه های گذشته شدیدتر توصیف کرد.

به گزارش ایرنا به قنل از شبکه خبری روسیا الیوم، پمپئو که پنجشنبه شب در یک کنفرانس خبری در واشنگتن صحبت می کرد افزوده است، به نظر من سیاستی که ما آن را دنبال می کنیم ، برای بازدارندگی ولادیمیر پوتین همچنان مطلوب است و از زمان رونالد ریگان شدیدتر است.

 

وی همچنین اتهام هایی که علیه دونالد ترامپ در خصوص تبانی وی با روسیه در انتخابات مطرح می شود را سخیف خواند، گفت: ما تهدیدات روسیه را جدی می دانیم و کوچک نمی شماریم.

 

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به بودجه 700 میلیارد دلاری پنتاگون برای سال جاری میلادی، گفت: این موضوع به نظر می رسد که با منافع روسیه در تضاد است.

 

پمپئو برای تقلیل سایه اتهام تبانی ترامپ با روسیه در ادامه گفت که با توجه به تحرکات ما و حجم صادرات انرژی آمریکا، واقعیتی آشکار می شود که این اقدامات مورد خواست ولادیمیر پوتین نیست.

 

اگر چه «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در گزارشی، تبانی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد وقت حزب جمهوریخواه با دولت روسیه را رد و اعلام کرد که شواهد کافی برای اثبات این ادعا نیافته است اما همچنان برخی سناتورهای آمریکا نتایج این بازرسی را نامطمئن می دانند.

 

تحقیقات مولر که تقریبا دو سال به طول انجامیده، سرانجام بدون آن که کیفرخواست جدیدی از سوی دادستان های آمریکایی علیه ترامپ و متحدانش منتشر شود، پایان یافت.

 

ترامپ و متحدانش این موضوع را پیروزی برای خود قلمداد کردند و دمکرات ها و رسانه ها را به انتشار اخباری متهم کرده اند که از حمایت واقعیات برخوردار نیستند.

 

«ویلیام بار» دادستان کل آمریکا با انتشار خلاصه گزارش مربوط به تحقیقات بازپرس ویژه، اعلام کرده کهمولر نتوانسته به مدرکی دال بر این تبانی دست یابد، هر چند که ثابت کرده است که عوامل روس درصدد مخدوش کردن انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا برآمده اند.

 

خلاصه این گزارش حاکی است که مولر در تصمیم گیری درخصوص مانع تراشی ترامپ در روند اجرای عدالت، موفق نبوده و اتخاذ تصمیم در این زمینه را به وزارت دادگستری آمریکا واگذار کرده است.

 

در همین حال، دمکرات ها و شماری از جمهوریخواهان آمریکا که از انتشار خلاصه چهار صفحه ای گزارش مولر خشمگین شده اند، برای اعمال فشار بر وزارت دادگستری به منظور انتشار کامل یا بخش اعظمی از این گزارش، اقدام کرده اند.

 

چنانچه تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روس ها در گزارش مولر ثابت می شد، ممکن بود رئیس جمهوری استیضاح شود و حتی تا آستانه سقوط پیش رود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------