دادستان کل آمریکا: ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ با روس‌ها همکاری نکرده است



اخبار,اخبار بین الملل,ویلیام بار و ترامپ

گزارش بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا نشان می‌دهد دونالد ترامپ برای برنده شدن در این انتخابات با طرف‌های روس تبانی و همکاری نکرده است.

به گزارش فارس، «ویلیام بار»، دادستان کل آمریکا روز پنجشنبه تصریح کرد گزارش «رابرت مولر»، بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا نشان می‌دهد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ با طرف‌های روس همکاری نکرده است. 

 

ویلیام بار همچنین تصریح کرده ترامپ اقدامی برای مانع‌تراشی در تحقیقات مولر انجام نداده است. او علی‌رغم این، ادعا کرده که روس‌ها رایانه‌های حزب دموکرات و «هیلاری کلینتون»، رقیب ترامپ را هک کرده و آنها را در اختیار ویکی‌لیکس قرار داده‌اند، اما هیچ فردی از ستاد انتخاباتی ترامپ در تکثیر این اطلاعات همکاری نکرده است.

 

ویلیام بار این سخنان را  صبح پنجشنبه (به وقت آمریکا) قبل از انتشار گزارش مولر در یک کنفرانس خبری مطرح کرد. دموکرات‌ها از دادستان کل آمریکا بابت برگزاری کنفرانس خبری قبل از انتشار این گزارش انتقاد کرده و آن را در راستای تلاش او برای جهت دادن به گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای مولر ارزیابی کرده‌اند. 

 

تحلیلگران می‌گویند تحقیقات درباره این پرونده که در دو سال گذشته بر سرنوشت ریاست‌جمهوری ترامپ سایه انداخته بود، اکنون دیگر تهدیدی مستقیم برای ادامه کار او تا سال ۲۰۲۰ به شمار نمی‌رود، هر چند احتمال دردسرساز شدن تحقیقات دیگری که علیه ترامپ در جریان است هنوز منتفی نیست. 

 

دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی هستند که روسیه سال ۲۰۱۶ تلاش‌هایی برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا انجام داده است. مسکو بارها این اتهام را رد و اعلام کرده است واشنگتن می‌بایست برای اثبات ادعای خود مدرک ارائه دهد. 

 

گزارش مولر درباره دخالت ادعایی روسیه

وزارت دادگستری آمریکا روز پنج‌شنبه گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا که البته بخش‌هایی از آن لاک گرفته شده است را منتشر کرد.

 

در این گزارش در خصوص ادعای ارتباط اعضای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با روس‌ها در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا تصریح شده است: «اگرچه بر اساس تحقیقات صورت گرفته، برداشت دولت روسیه این بوده است که از رئیس‌جمهور شدن ترامپ نفع خواهد برد و تلاش کرده است که چنین نتیجه‌ای در انتخابات حاصل شود و ستاد انتخاباتی ترامپ نیز انتظار داشته است که از اطلاعات دزدیده و منتشر‌شده توسط روس‌ها نفع ببرد، اما در عین حال اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ دست به توطئه نزده و در اقدامات دولت روسیه برای دخالت در انتخابات همکاری نکرده‌اند.»

 

از سوی دیگر به نظر می‌رسد رابرت مولر نتوانسته است در مورد دیگر اتهام وارد شده به ترامپ یعنی «اخلال در روند رسیدگی قضائی» به جمع‌بندی مشخصی برسد و به همین دلیل توپ را به زمین کنگره آمریکا انداخته است. وی در گزارش خود نوشته است: «در مورد اینکه آیا رئیس‌جمهور با استفاده از اختیاراتش ذیل اصل دوم قانون اساسی کشور اقدام به ایجاد اخلال در روند رسیدگی قضائی کرده است یا خیر، ما به این نتیجه رسیدیم که کنگره این صلاحیت را دارد که در راستای اجرای عدالت، از سوء‌استفاده مفسدانه رئیس‌جمهور از اختیاراتش جلوگیری کند.»

 

پیش از این یک  خلاصه چهار صفحه‌‌ای از گزارش تحقیقات رابرت مولر توسط وزارت دادگستری آمریکا در اختیار نمایندگان کنگره این کشور قرار گرفته بود که بر اساس آن، رابطه‌ای منسجم و سازمان‌یافته میان تیم انتخاباتی ترامپ و روسیه منتفی دانسته شده و گفته شده بود که مولر نتوانسته است هیچ مدرکی مبنی بر همکاری کمپین دونالد ترامپ و مقامات روسی پیدا کند.

 

ترامپ: بازی تمام شد!

اخبار,اخبار بین الملل,ویلیام بار و ترامپ

«دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا با انتشار پستی در توییتر، بار دیگر دست به دامان سریال محبوب «بازی تاج و تخت» شده و اعلام کرد بازی تمام شده و تبانی رخ نداده است.

 

دونالد ترامپ با انتشار این عکس که روی آن عبارت «GAME OVER» نوشته شده از سخنان ویلیام بار انتقاد کرده است. در این عکس نوشته شده است: «هیچ تبانی (با روسیه) و مانع‌تراشی (در روند تحقیقات مولر) در کار نبود. نفرت‌پراکن‌ها و دموکرات‌های چپ افراطی؛ بازی تمام شد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------