محافظه کاران استرالیا در انتخابات پارلمانی پیروز شدند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ائتلاف حاکم استرالیا بار دیگر در انتخابات سراسری این کشور به پیروزی رسید و بدین ترتیب محافظه کاران توانستند قدرت را در دستان خود حفظ کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از  آسوشیتدپرس، پیروزی ائتلاف محافظه کاران درحالی است که نظرسنجی ها نشان می داد که چپگرایان میانه در انتخابات پارلمانی به پیروزی دست خواهند یافت. از همین رو، اسکات موریسون رهبر حزب لیبرال و نخست وزیر استرالیا پیروزی مجدد ائتلاف محافظه کاران تحت امرش را به معجزه تشبیه کرد و گفت: همیشه به معجزه باور داشتم.

 

مجلس نمایندگان استرالیا 151 کرسی دارد و انتظار می رود که محافظه کاران بتوانند با کسب بیش از 76 کرسی اکثریت پارلمانی را تصاحب کند. کمیسیون انتخابات استرالیا اعلام کرد که بیش از دوسوم آرا شمارش شده و محافظه کاران تاکنون 72 کرسی را به دست آورده اند. 

 

«بیل شورتن» رهبر جناح مخالف دولت پیش از پایان شمارش آرا، شکست را پذیرفت و اعلام کرد: متاسفم برای مردمی که به حزب کارگر امید بسته بودند. 

 

درصورت پیروزی حزب کارگر، شورتن نخست وزیر استرالیا می شد. اما با این شکست، وی اعلام کرد که از ریاست حزب نیز کناره گیری می کند. شورتن و هم حزبی هایش در مبارزات انتخاباتی وعده داده بودند که گازهای گلخانه ای را کم کنند. اما موریسون و هفکرانش عمدتا بر اصلاحات در حوزه بیمه های درمانی و کاهش مالیات تمرکز کرده بودند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------