سفر محرمانه مقامات عالی‌رتبه سعودی و اماراتی به سودان



اخبار,اخبار بین الملل

سه تن از مقامات عالی‌رتبه سعودی و اماراتی امروز (جمعه) به طور مخفیانه وارد سودان شده و پس از دیداری کوتاه به سرعت این کشور را ترک کرده‌اند.

به گزارش فارس، منابعی در فرودگاه خارطوم پایتخت سودان گفته‌اند که امروز (جمعه) «خالد بن سلمان» برادر کوچک «محمد بن سلمان» به همراه «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات و «محمد دحلان» مشاور محمد بن زاید، وارد سودان شده و پس از ساعتی این کشور را ترک کرده‌اند.

 

این مناع خبری به پایگاه خبری روزنامه القدس العربی گفتند که این سفر محرمانه صبح امروز پیش از ورود «آبی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی برای میانجیگری به سودان، صورت گرفته و «محمد حمدان دقلو» فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان از آن‌ها در فرودگاه استقبال کرده است.

 

این سه تن سپس با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای انتقالی نظامی دیدار و گفت‌و‌گوی کوتاهی کرده و فورا سودان را به مقصد عربستان سعودی ترک کرده‌اند. پس از این سفر کوتاه «آبی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی وارد خارطوم شده و با طرفین بحران دیدار کرده است.

 

حضور این سه مقام تأثیر گذار سعودی و اماراتی در حالی است که روز گذشته «فؤاد ابراهیم» نویسنده و معارض سعودی در صفحه توئیتر خود نوشته بود که «دیوید هیل» مشاور وزارت خارجه آمریکا به «خالد بن سلمان» گفته است که باید امور سیاسی در سودان به نهادهای غیر نظامی سپرده شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------