ترور نافرجام وزیر امور پناهندگان لبنان/ ۲ محافظ کشته شدند



اخبار,اخبار بین الملل,وزیر امور پناهندگان لبنان

منابع لبنانی از تیراندازی به کاروان وزیر مشاور دولت لبنان در امور آوارگان و کشته شدن دو نفر از محافظان وی خبر دادند.

به گزارش فارس، عناصر ناشناس شامگاه شنبه به کاروان «صالح الغریب» وزیر مشاور دولت لبنان در امور آوارگان در منطقه «قبرشمون» استان جبل لبنان حمله مسلحانه کردند.

 

پایگاه خبری العهد گزارش داد که این کاروان در منطقه «قبرشمون» استان جبل لبنان هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت که در پی آن دو نفر جان باختند.

 

بکه خبری المنار به نقل از منابع لبنانی گزارش داد که در این حادثه دو نفر از محافظان وزیر لبنانی کشته و دو نفر هم زخمی شدند.

 

«صالح الغریب» وزیر لبنانی گفت که «کاروانش هدف تیراندازی افراد مسلح قرار گرفت و وضعیت جسمانی یکی از محافظان وی وخیم است».

 

وزیر مشاور دولت لبنان در امور آوارگان تاکید کرد که دو فرد کشته شده از محافظان وی هستند.

 

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه المیادین به نقل از منابع وابسته به  الحزب الدیمقراطی اللبنانی (حزب دموکرات لبنان) گزارش داد که هدف عناصر مسلح ناشناس، کاروان جبران باسیل وزیر خارجه لبنان بود.

 

 وزیر لبنانی: برخی به دنبال ایجاد بحران در استان جبل هستند

"صالح الغریب" با تسلیت جان باختن "سامر ابو فرج" و "رامی سلمان" از همراهان خود در اثر تیراندازی افراد مسلح گفت: این دو به اشتباه در مکانی اشتباه جان خود را از دست دادند اما به نظر می رسد برخی به دلیل حساب های کوته بینانه سیاسی به دنبال انفجار وضعیت در استان جبل هستند.

 

وی تاکید کرد: به جبل و رنج هایی که متحمل شده است، رحم کنید و به جای اقدام های تحریک آمیز و مسدود کردن راه ها و این بحث و جدل های سیاسی، به دنبال پیشرفت و توسعه آن باشید، ما بهای وحدت جبل را ده ها سال پرداخته ایم و دیگر تجارت بر سر این منطقه کافی است.

 

الغریب در توضیح آنچه امروز رخ داد، اظهار داشت: سفر امروز جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان از یک ماه پیش برنامه ریزی شده بود، اما ناگهان با بسته شدن راه ها روبه رو شدیم، هنگامی که وضعیت امنیتی بحرانی شد با وی تماس گرفته و از او خواستم به منظور حفظ جان اهالی این منطقه از آمدن صرف نظر کند و پس از آن شاهد مسدود شدن راه ها و آتش زدن لاستیک ها بودم.

 

وی سپس این سئوال را مطرح کرد که وقتی سایر مسئولان عازم جبل شدند، این محاسبات سیاسی کجا بود؟

 

الغریب افزود: در تمام تیراندازی های امروز سر افراد هدف قرار می گرفت و کسانی که راه را مسدود کردند نه افراد غیر نظامی بلکه افراد مسلح و به دنبال ترور بودند.

 

در همین ارتباط "طلال ارسلان" رئیس حزب دمکراتیک لبنان فردا ظهر در یک کنفرانس مطبوعاتی تحولات امنیتی امروز را بررسی خواهد کرد.

 

شیخ نعیم حسن شیخ عقل طایفه موحدین دروز لبنان نیز بر لزوم کنار گذاشتن اظهارات تفرقه انگیز و فتنه جویانه تاکید کرد و برقراری آرامش و امنیت را در جبل که بهای زیادی برای رهایی از جنگ و کشتار داده است، خواستار شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------