سفیر چین در انگلیس احضار شد



اخبار,اخبار بین الملل,سفیر چین در انگلیس

هم زمان با افزایش تنش های لفظی میان پکن و لندن بر سر ناآرامی ها در هنگ کنگ، وزارت امور خارجه انگلیس سفیر چین در لندن را فراخواند.

به گزارش ایرنا، منابع خبری عصر چهارشنبه گزارش دادند در این ملاقات، انگلیس اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس را غیر قابل قبول و نادرست خوانده است.

 

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس درباره حوادث هنگ کنگ را شرم آور و گستاخانه توصیف کرد و به خبرنگاران در پکن گفت: این اظهارات مایه تاسف و نگرانی است و ظاهراً هانت هنوز در توهم دوران استعماری بریتانیا به‌سر می برد.

 

وی گفت به انگلیس و به خصوص هانت هشدار می دهیم دست از دخالت در امور داخلی هنگ کنگ و ایجاد تنش و نفاق در این منطقه بردارند زیرا این برنامه ها محکوم به شکست است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: شرم آور است که انگلیس از آزادی مردم هنگ کنگ دفاع کند در صورتی که می دانیم در دوران استعمار این کشور بر هنگ کنگ هیچ دمکراسی حاکم نبوده است.

 

در سال ۱۹۸۴ میلادی به گفته وزیر خارجه انگلیس، این کشور و چین توافقنامه مشترکی در بازگشت هنگ کنگ به حق حاکمیت چین امضا کردند که هانت می گوید پکن باید به این توافق کاملاً پایبندی نشان دهد در غیر این صورت این موضوع عواقب جدی برای این کشور خواهد داشت.

 

اعتراض های اخیر در هنگ کنگ که برای مدت کوتاهی به حضور معترضان در مجلس این منطقه انجامید، سبب شده است که تا انگلیس و آمریکا بارها از چین انتقاد کنند این اعتراضات پس از اعلام لایحه استرداد برای بازگرداندن مجرمان سیاسی از هنگ کنگ به چین شروع شد.

 

این لایحه البته پس از اعتراض ها مسکوت ماند و رئیس منطقه نیز از مردم هنگ کنگ عذرخواهی کرد و انگلیس هم خشونت های معترضان را محکوم کرد اما می گوید که علت خشم آنها معلوم است و در این زمینه از چین انتقاد کرده است.

 

انگلیس، ژاپن و آمریکا از کشورهایی هستند که از چین در باره هنگ کنگ انتقاد کرده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------