پامپئو: برنامه‌ای برای دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی وجود ندارد/ نیروهای آمریکا در افغانستان کاهش می یابند



اخبار,اخبار بین الملل,پامپئو

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه گفت برنامه‌ای برای دیدار رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی وجود ندارد.

به گزارش فارس، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه گفت امیدوار است گفت‌وگوهای سطح کارشناسی با کره شمالی بتواند به آغاز مجدد گفت‌وگوها بر سر خلع سلاح هسته‌ای این کشور منجر شود. 

 

پامپئو که یک روز قبل از آغاز سفرش به منطقه آسیا در «باشگاه اقتصادی واشنگتن» صحبت می‌کرد گفت که هنوز برنامه‌ای برای دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی وجود ندارد.

 

پامپئو گفت: «امیدواریم بتوانیم به زودی رایزنی‌هایی در سطح کارشناسی داشته باشیم.» او در پاسخ به سوالی درباره احتمال برگزاری دیدار میان کیم و ترامپ گفت: «هیچ برنامه‌ای در این مورد وجود ندارد. برنامه‌ریزی‌ای در این باره انجام نشده است.»

 

نیروهای آمریکا در افغانستان کاهش می یابند

وزیر خارجه آمریکا از تصمیم ترامپ برای کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان خبر داد و گفت تا انتخابات 2020 این کاهش نیرو انجام می شود.

 

وی ادامه داد: ترامپ به طور مستقیم از من خواسته است، او کاملا شفاف بوده است؛ به جنگ های بی پایان خاتمه دهید.

 

وزیر خارجه آمریکا چگونگی خروج نیروها از افغانستان را به دیدگاه و تصمیم ترامپ مرتبط دانست و اضافه کرد: امیدواریم که نیاز به نیروهای جنگی در منطقه به طور کلی کاهش یابد.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره بازداشت معترضان به انتخابات در روسیه هم گفت: من این گزارش ها را خوانده ام، هیچ چیزی برای اضافه کردن به آن ندارم. فکر می کنم همه موضع آمریکا را می دانند، ما همیشه از آزادی بیان حمایت می کنیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------