حمله موشکی یمن به جنوب عربستان



اخبار,اخبار بین الملل,حمله موشکی یمن به جنوب عربستان
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از شلیک یک فروند موشک بالستیک و نقطه‎زن «بدر-اف» به سمت پایگاه ارتش سعودی در نجران واقع در جنوب عربستان خبر داد.

به گزارش فارس، حملات موشکی ارتش یمن و انصارالله به جنوب عربستان در پاسخ به استمرار تجاوزات ائتلاف سعودی، همچنان ادامه دارد.

 

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره گفت که یگان موشکی یمن روز سه‏شنبه با شلیک یک فروند موشک بالستیک و نقطه‎زن «بدر-اف»، پایگاهی را در نجران هدف قرار داد.

 

وی با بیان اینکه موشک شلیک شده «دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرده است»، افزود: «در این حمله موشکی، ده‎ها نفر از شبه‎نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی کشته و یا زخمی شدند».

 

یحیی سریع تاکید کرد که «این حمله موشکی بعد از عملیات اطلاعاتی دقیق یمن و شناسایی محل استقرار و حضور عناصر مزدور در پایگاه مرزی "رجلا" در نجران صورت گرفت».

 

موشک «بدر-اف» یمن که بُرد آن به 160 کیلومتر می‎رسد، اواخر فروردین ماه سال جاری در آستانه اولین سالگرد شهادت «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن رونمایی شد.

 

شعاع انفجار موشک مزبور، 350 متر و تعداد ترکش‌های آن بیش از 14 هزار عدد است؛ در ارتفاع 20 متری منفجر می‌شود و دقت اصابت آن تنها سه متر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------