کره شمالی: اروپا به جای انتقاد از «پیونگ‌یانگ»، به امور داخلی خود رسیدگی کند



اخبار,اخبار بین الملل,آمریکا و کره شمالی
یکی از مقامات ارشد کره شمالی در واکنش به انتقادات اخیر سه کشور اروپایی از آزمایشات موشکی این کشور، تأکید کرد که آلمان، فرانسه و انگلیس به جای انتقاد از «پیونگ‌یانگ»، اول به فکر امور آشفته خود باشند.

به گزارش فارس، کره شمالی در پاسخ به انتقادات انگلیس، فرانسه و آلمان که از مجموعه آزمایشات موشکی اخیر «پیونگ‌یانگ» انتقاد کرده بودند، تأکید کرد که این سه کشور اروپایی به جای انتقاد از کره شمالی باید در وهله اول بر موضوعات داخلی خود متمرکز شوند.

 

هفته‌نامه آمریکایی «نیوزویک» در این خصوص گزارش کرد، «کیم سان گیونگ» مشاور انجمن «کره-اروپا» کشور کره شمالی روز گذشته (پنجشنبه) در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) آن را منتشر کرد، انتقادات روز سه‌شنبه هفته جاری نمایندگان آلمان، انگلیس و فرانسه را از آزمایشات موشکی کره شمالی، پاسخ داد.

 

نمایندگان سه کشور اروپایی مذکور، آزمایشات یک ماه اخیر موشکی کره شمالی را تحریک‌آمیز قلمداد کرده بودند و از پیونگ‌یانگ خواسته بودند که مذاکرات با آمریکا را از سربگیرد.

 

کیم سان گیونگ در پیامی شدیدالحن خطاب به آلمان، انگلیس و فرانسه گفت: «هیچ اشتباهی بزرگتر این وجود ندارد که آنها فکر می‌کنند، ما، کره شمالی، برای تضمین صلح، مجبور به ترک حقوق پدافندی خود می‌شویم».

 

این دیپلمات کره شمالی در خصوص روابط با کشورهای اروپایی گفت که کره شمالی خواستار «توسعه روابط دوستانه با کشورهای اروپایی است اما (این روابط) باید تنها بر اساس احترام متقابل به حاکمیت طرفین باشد».

 

وی در ادامه افزود: «انگلیس، فرانسه و آلمان باید شیوه تفکر متعصبانه و سفت و سخت خود را کنار بگذارند و به کاهش تنش‌ها و تضمین صلح در شبه‌جزیره کره کمک کنند. اگر توانایی چنین کاری را ندارند، بهتر است سکوت پیشه کنند و به جای آن به فکر امور آشفته خود باشند».

 

پیونگ‌یانگ در یک ماه گذشته، هفت آزمایش موشکی را بعنوان هشداری به بی‌اعتنایی‌های کره جنوبی و آمریکا به اخطارهای این کشور در خصوص برگزاری رزمایش در شبه‌جزیره کره انجام داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------