نماینده آمریکا در امور اوکراین استعفا کرد



در پی رسوایی مکالمه تلفنی رئیس جمهور اوکراین با رئیس جمهور آمریکا، نماینده آمریکا در امور اوکراین استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش فارس،‌ «کرت ولکر» مدیر موسسه مک‌کین و نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین روز جمعه استعفای خود را اعلام کرد.

 

استعفای وی پس از آن صورت می‌گیرد که گزارش‌هایی درباره همکاری وی با اوکراین و رئیس جمهور آمریکا در رسوایی اخیر منتشر شده است.

 

بر اساس اعلام یک مقام دولت ترامپ، ولکر روز جمعه با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرده و استعفای خود را به وی اعلام کرد.

 

نام ولکر در رسوایی اخیر مکالمه تلفنی ترامپ و «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز مطرح شده است. این مکالمه تلفنی آغاز روند استیضاح ترامپ را نیز کلید زد.

 

ترامپ از تماس تلفنی خود با رئیس جمهور اوکراین دفاع کرده است این در حالی است که وی در این تماس تلفنی از زلنسکی خواسته تا درباره فعالیت‌های اقتصادی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحقیقات انجام دهد.

 

از سوی دیگر ترامپ دستور داده تا کمک‌ها به اوکرایت تا زمانی که این کشور به یافتن اطلاعاتی درباره پسر بایدن کمک نکند، متوقف شود.

 

بر اساس گزارش‌ها، ولکر به برگزاری نشستی میان «رودی جولیانی» وکیل ترامپ و مقامات اوکراین کمک کرده است.

 

از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی از آن است که ولکر به پایتخت اوکراین سفر کرده تا به مقامات اوکراینی کمک کند که چکونه خواسته ترامپ را برآورده کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------