ترامپ بار دیگر به نماینده مسلمان کنگره حمله کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس جمهوری آمریکا در تجمع انتخاباتی در ایالت مینه‌سوتا بار دیگر با حمله به نماینده مسلمان زن کنگره خطاب به مردم این ایالت گفت: چگونه اجازه می‌دهید او در کنگره باشد؟

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب (به وقت محلی) در یک تجمع انتخاباتی در ایالت مینه‌سوتا بار دیگر به «ایلهان عمر» عضو زن مسلمان مجلس نمایندگان که از این ایالت انتخاب شده، حمله کرد.

 

ترامپ خانم عمر را «سوسیالیست متنفر از آمریکا» نامید و او را متهم کرد که حملات تروریستی یازده سپتامبر را کوچک جلوه داده و درباره القاعده با احساس همدردی سخن گفته است.

 

رئیس جمهوری آمریکا پس از تکرار این اتهام علیه عمر که از منطقه مینه‌پولیس در ایالت مینه‌سوتا برای نمایندگی در کنگره انتخاب شده، خطاب به مردم این منطقه گفت: شما چطور چنین شخصی را برای نمایندگی خود در مینه‌سوتا انتخاب کرده‌اید؟ او فضاحتی برای کشور ما است. من از شما خیلی عصبانی هستم.

 

ترامپ به دلیل انتقادهای نابجا، توهین و اظهارات نژادپرستانه علیه عمر و سه تن دیگر از اعضای زن مجلس نمایندگان آمریکا به شدت تحت انتقاد است.

 

عمر بارها گفته است که دروغ‌های ترامپ و اظهاراتش درباره او، بارها جانش را به خطر انداخته و برخی از طرفداران رئیس جمهوری آمریکا با استفاده از حرف‌ها وی این نماینده را تهدید به قتل کرده‌اند.

 

درگیری میان عمر و ترامپ از زمانی شروع شد که نماینده مسلمان مینه‌پولیس در مجلس نمایندگان آمریکا از نقش لابی‌های صهیونیست در انحراف سیاست خارجی ایالات متحده و تطمیع اعضای کنگره برای حمایت از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

 

پس از اظهارات عمر در این باره، انتقادها و تهدیدهای وسیعی از جمهوریخواهان آمریکا به هدایت ترامپ آغاز شد که این نماینده مسلمان را متهم به «یهودستیزی» کرده و خواستار استعفای وی بودند.

 

در نهایت عمر مجبور به عذرخواهی و توضیح درباره اظهارنظر خود شد؛ اما حملات علیه وی که به همراه یک زن دیگر اولین نماینده زن مسلمان در تاریخ آمریکا است، به اینجا ختم نشد.

 

ترامپ در مناسبتی دیگر ویدیویی تقطیع شده از اظهارات عمر درباره حملات تروریستی یازده سپتامبر را منتشر کرده و او را متهم به کوچک‌نمایی این حادثه کرد. انتشار این ویدئو باعث ارسال پیام‌های تهدیدآمیز بی‌شماری به عمر شد.

 

رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی دیگر با حمله به چهار نماینده زن کنگره شامل «الکساندریا اوکازیو کورتز»، «آیانا پرسلی»، «رشیده طلیب» و «ایلهان عمر» که به گروه ترقی‌خواهان مشهور هستند، حمله کرده و با عوام‌فریبی گفت که آن‌ها باید به کشورهایی برگردند که از آنجا به آمریکا آمده‌اند.

 

اظهارات ترامپ در حالی بود که به جز خانم عمر، سه دیگر نماینده متولد آمریکا هستند. عمر در 13 سالگی از جنگ داخلی در کشورش سومالی گریخته و به عنوان مهاجر به ایالات متحده رفت و سپس شهروند این کشور شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------