رسانه کره ای: هواپیمای جاسوسی آمریکا از کره شمالی اطلاعات جمع آوری کرد



اخبار,اخبار بین الملل
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرد که آمریکا با اعزام یک فروند هواپیمای جاسوسی اقدام به جمع آوری اطلاعات از کره شمالی کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، روز شنبه گزارش کرد که هواپیمای مدل «یی ۸ سی» آمریکا از روز پنجشنبه در اطراف شبه جزیره کره به پرواز درامده است و احتمالا هدف آن جمع آوری اطلاعاتی درباره کره شمالی بوده است.

 

آمریکا دو فروند از این هواپیما را از روز یکشنبه به پایگاه اوکیناوا ژاپن انتقال داده است این هواپیماها مجهز به رادارهای هشدار دهنده حمله هستند و برای جمع آوری اطلاعات و ماموریت های جاسوسی از آنها استفاده می شود.

 

هنوز مشخص نیست که آمریکا دو هواپیما را به پرواز دراورده باشد اما یکی از آنها روز چهارشنبه در اطراف ژاپن پرواز کرد و یک روز بعد این هواپیما در اطراف شبه جزیره کره ماموریت انجام داد.

 

این اقدام در شرایطی انجام می شود که کره شمالی بتازگی یک فروند موشک بالستیک زیردریایی آزمایش کرد که در نوع خود اولین آزمایش از سال ۲۰۱۶ میلادی و یازدهمین آزمایش موشکی سال جاری میلادی محسوب می شود.

 

همزمان ارتش کره جنوبی بیانیه ای منتشر و تاکید کرده است که نیروهای نظامی این کشور در حال نظارت بر اوضاع هستند و تحرکات کره شمالی را با دقت زیر نظر دارند.

 

هواپیماهای جاسوسی یی ۸ سی آمریکا می تواند تحرکات نظامی کره شمالی و تجهیزات و نیروهای این کشور و از جمله واحدهای موشکی و توپخانه را تحت نظر بگیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------