اردوغان: شبه‌نظامیان کُرد عقب‌نشینی را آغاز کرده‌اند/ سه شنبه با پوتین دیدار می‌کنم



اخبار,اخبار بین الملل,اردوغان
رئیس‌جمهور ترکیه با رد گزارش‌ها مبنی بر تداوم حملات این کشور به شمال سوریه بعد از حصول توافق آتش‌بس، گفت شبه‌نظامیان کُرد عقب‌نشینی از مناطق تحت کنترل خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان»‌ رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) گفت که شبه‌نظامیان کُرد یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) طی 5 روز آینده از مناطق شمالی سوریه که قرار است در آن منطقه امن تشکیل شود، عقب‌نشینی خواهند کرد.

 

اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران بعد از نماز جمعه در استانبول، با اشاره به اینکه روز گذشته در گفت‌وگو با هیأت آمریکایی آخرین توافقات درخصوص عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد از شمال سوریه انجام شد، توضیح داد: «گروه‌های تروریستی عقب‌نشینی را آغاز کرده‌اند».

 

وی درباره گزارش‌ها حول تداوم حملات ترکیه به شمال سوریه علی‌رغم توافق آتش‌بس، مدعی شد: «نیروهای مسلح ما منطقه را ترک نخواهد کرد اما از آتش‌بس تبعیت می‌کنند. هیچ درگیری رخ نداده و این گزارش‌ها غلط است».

 

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت روز سه‌شنبه با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود دیدار می‌کند و از نظر وی این دیدار بخشی از فرایند مذاکرات درخصوص عملیات نظامی در شمال سوریه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------