نانسی پلوسی: ترامپ امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است



اخبار,اخبار بین الملل,نانسی پلوسی

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در واشنگتن گفت: دونالد ترامپ،​ رئیس جمهور اين کشور، با مشروط کردن کمک نظامی به اوکراین در مقابل تحقیقات علیه پسر رقیب انتخاباتی اش جو بایدن امنیت ملی آمریکا را در معرض خطر قرار داده و سوگند ریاست جمهوری را نقض کرده است. این در حالی است که تعلیق کمک های نظامی به اوکراین به نفع پوتین است. 

 

پلوسي تصريح کرد: تلاش ها برای عزل ترامپ از طریق مجلس نمایندگان یک سیاست نیست بلکه با شرافت سوگندی که یاد کرده ایم و پایبندی به قانون اساسی مرتبط است. شهادت دادن روز گذشته مسئولان آمریکایی در کنگره سندهای مرتبط با اتهام ترامپ به رشوه دادن را ثابت می کند. ما تدابیر و اقدامات لازم را برای انجام دادن تحقیقات در مورد عزل ترامپ پیگیری خواهیم کرد.

 

ترامپ به رشوه دادن اذعان کرده است

پلوسي در بخش ديگري از اظهارات خود افزود ترامپ به اقداماتی در جریان رسوایی موسوم به اوکراین گیت اذعان کرده است که رشوه خواری تلقی می شود. اينکه که اعطا یا ممانعت از اعطای یک کمک نظامی به انتشار بیانیه ای جعلی در ارتباط با انتخابات منوط شود،​ رشوه دادن است. آن چه که رئیس جمهور به آن اذعان کرده و می گوید کار درستی بوده است،​ به گمان من، گفته نادرستی است. این اقدام رشوه دادن است.

 

صداوسیما

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------