آغاز رسمی جلسه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل,استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا
جلسه استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی رسماً در مجلس نمایندگان این کشور آغاز شد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری ای‌.بی.سی (ABC News)، نشست استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با سخنرانی «نانسی پلوسی» رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا رسماً آغاز شد.

 

نانسی پلوسی طی سخنرانی خود در آغاز این نشست اعلام کرد: «ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا از دموکراسی دفاع کنیم. من امروز با سختی و اندوه، آغاز نشست استیضاح رئیس‌جمهور ایالات متحده را اعلام می‌کنم.»

 

هفته گذشته «جرولد نادلر» رئیس دموکرات کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بندهای طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، وی را به «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در روند تحقیقات کنگره» متهم کرد.

 

روز جمعه نیز هر دو بند مطرح شده برای استیضاح ترامپ یعنی «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت از تحقیقات کنگره» با 27 رأی مثبت در برابر 17 رأی منفی در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد تا روند استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا به مرحله رأی‌گیری برسد؛ مرحله‌ای که بامداد پنجشنبه به وقت تهران انجام خواهد شد.

 

ماجرای سوء استفاده ترامپ از قدرت علیه «جو بایدن» که از آن به عنوان یک رسوایی بزرگ موسوم به «اوکراین گیت» یاد می‌شود، پس از آن برملا شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه‌ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی احتمالی پسر «جو بایدن» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته کرده است.

 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------