آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

گفت‌وگوی مقامات آمریکایی با بارزانی درباره احداث ۴ پایگاه نظامی در اقلیم کردستان



اخبار,اخبار بین الملل,دیدار مقامات آمریکایی با بارزانی
منابع خبری عراقی خبر دادند که در جریان سفر مسئولان آمریکایی به منطقه کردستان عراق، موضوع احداث چهار پایگاه آمریکایی در این منطقه با مسئولان اربیل در میان گذاشته شده است.

به گزارش شفقنا، منابع سیاسی عراقی به وبگاه المسله گفتند که دیدارهای مقامات آمریکایی در دو روز گذشته از منطقه کردستان عراق، چندین محور را در بر می‌گرفت که مهم‌ترین آن پرونده نیروهای آمریکایی در عراق بود.

 

به گفته این منابع، یک هیأت سیاسی و نظامی آمریکایی با «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق، «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر و معاون وی دیدار کرده و در خصوص پرونده حضور نیروهای آمریکایی در عراق و منطقه کردستان بحث و گفت‌و‌گو کرده‌اند.

 

بنا بر این گزارش، موضوع ادامه حمایت کردهای عراق از حضور نیروهای آمریکایی، رد خروج نیروها و لغو توافق امنیتی با بغداد مورد بحث و گفت و‌گو قرار گرفت. همچنین طرفین در خصوص همکاری در راستای تأسیس چهار پایگاه نظامی برای نیروهای آمرکیایی از جمله پایگاه «الحریر» رایزنی کردند.

 

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا پیش از این گفته بود که با ۵۰ شخصیت عراقی در خصوص سرنوشت نیروهای آمریکایی در عراق و امکان ادامه حضور «امن» آن‌ها، رایزنی کرده است.

 

این منابع خبری همچنین گفتند که مقامات آمریکایی در دیدار با رهبران اقلیم کردستان، در خصوص توسعه روابط دیپلماتیک و همکاری‌های سیاسی و اقتصادی و همچنین تسریع در ساخت بزرگترین کنسولگری آمریکا در جهان (واقع در اربیل) گفت‌و‌گو کردند.

 

«نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر کردستان عراق روز گذشته (جمعه) در گفت‌و‌گو با روزنامه  المانیتور با حمایت از ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق، آن‌ها را ضامن امنیت عراق و در راستای منافع این کشور دانست و مدعی شد که تصمیم پارلمان درباره خروج نیروهای آمریکایی بدون مشورت با دیگر گروههای سیاسی و صرفا از سوی احزاب شیعی گرفته شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------