آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

پامپئو در واکنش به اظهارات غنی: تنها اقدامات آمریکا مهم است



اخبار,اخبار بین الملل,پامپئو
رئیس جمهور افغانستان همواره اعلام کرده که دولت هیچ تعهدی برای آزادی ۵ هزار زندانی طالبان ندارد اما وزیر خارجه آمریکا اظهارداشت: تنها اقدامات آمریکا در این باره مهم است.

به گزارش تسنیم، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در یک برنامه تلویزیونی در واکنش به اظهارات «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان مبنی بر قبول نکردن بخشی از توافق آمریکا و طالبان برای آزادی 5 هزار زندانی طالبان گفت: اقداماتی که آمریکا در این رابطه می‌کند مهم است.

 

اشرف غنی تصریح کرد که مسئله آزادی 5 هزار زندانی طالبان موضوعی داخلی است که دولت افغانستان باید درباره آن تصمیم بگیرد و کابل هیچ تعهدی در قبال این موضوع ندارد.

 

پامپئو در این رابطه و تاکید غنی بر عدم تعهد و تمایل برای آزادی زندانیان طالبان به «سی‌بی‌اس نیوز» گفت: افراد زیادی خواهند بود که حرف‌هایی خواهند زد، سر و صدای زیادی خواهد بود و همه برای توجه و زمان در رسانه‌ها رقابت می‌کنند؛ چیزی که مهم است اقداماتی است که ما می‌کنیم و مذاکراتی است که داشتیم.

 

وی با اشاره به صدور بیانیه مشترک آمریکا، ناتو و افغانستان همزمان با امضای توافقنامه قطر و مذاکرات طولانی با طالبان گفت: ما راه طولانی را آمده‌ایم؛ وقتی من در دوحه بودم، وزیر دفاع در کنار دبیرکل ناتو در کابل بودند و بیانیه‌ای مشترک صادر کردند و از طرف دولت افغانستان نیز تعهد صورت گرفت.

 

پامپئو درباره احتمال آزادی زندانیان طالبان و همچنین رهایی نیروهای امنیتی افغان نیز گفت: پیش از این نیز آزادی زندانیان از دو طرف وجود داشته است؛ ما موفق شده‌ایم مسیر خود را به جلو بفهمیم.

 

وی در پاسخ به پرسش دیگری نیز تصریح کرد که با طالبان توافق جانبی و مخفی صورت نگرفته است اما در توافقنامه با این گروه دو بخش طبقه‌بندی شده و محرمانه وجود دارد که مربوط به مسایل نظامی و برای محافظت از نیروهای آمریکایی هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------