چهارمین شاهزاده سعودی بازداشت شد/ وال استریت ژورنال: چند نفر از شاهزاده‌ های سعودی بازداشتی آزاد شدند



اخبار,اخبار بین الملل,چهارمین شاهزاده سعودی
گفته‌ها حاکی از آن است که چهارمین شاهزاده عالی‌رتبه سعودی نیز به دستور ولیعهد عربستان، بازداشت شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، گفته‌ها حاکی از آن است که چهارمین شاهزاده عالی‌رتبه سعودی نیز به دستور «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، بازداشت شده است. این خبر را دو منبع نزدیک به خانواده سلطنتی سعودی اعلام کردند. 

 

این در حالی است که بن سلمان روز جمعه نیز دستور بازداشت سه شاهزاده سعودی را صادر کرده و برخی معتقدند که این اقدام‌ها در راستای سرکوب هرگونه نافرمانی در صورت مرگ «ملک سلمان»، پادشاه سعودی، صورت گرفته است. 

 

پیشتر، شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» برادر شاه سعودی و «محمد بن نایف» و «نواف بن نایف» برادر کوچک‌تر محمد بن نایف به اتهام خیانت به دستور محمد بن سلمان بازداشت شده‌اند.

 

این در حالی است که برخی منابع درباره احتمال مرگ یا احتضار شاه سعودی گمانه‌زنی کرده و اقدام‌های اخیر بن سلمان را تلاشی برای تحکیم جایگاه خود و جلوگیری از نافرمانی و کوتا می‌دانند. 

 

میدل ایست آی: دستکم ۲۰ شاهزاده سعودی بازداشت شده‌اند

به گزارش فارس، بعد از دستگیری «احمد بن عبدالعزیز» برادر شاه سعودی به اتهام طرح کودتا علیه «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، کنار زدن شاهزاده‌های خاندان سلطنتی در عربستان سعودی همچنان ادامه دارد.

 

پایگاه انگلیسی «میدل ایست آی» در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع آگاه نزدیک به خاندان سلطنتی ریاض در این خصوص نوشت که بیش از ۲۰ شاهزاده سعودی به دلیل آنچه که ظاهراً بخشی از کودتا برای سرنگونی ولیعهد عربستان بوده، بازداشت شده‌اند.

 

این رسانه در ادامه گزارش کرد که تاکنون نام چهار نفر از بازداشت‌شدگان برای این روزنامه مشخص شده که شامل شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز»، شاهزاده «نایف بن احمد بن عبدالعزیز» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت نیروهای زمینی، شاهزاده «محمد بن نایف» ولیعهد پیشین عربستان و «نواف بن نایف» عمو زاده محمد بن سلمان می‌شوند.

 

منابع میدل ایست آی تأیید کردند که «نایف بن احمد بن عبدالعزیز» عالیرتبه‌ترین عضو نیروهای مسلح عربستان سعودی است که تاکنون بازداشت شده است.

 

طبق این گزارش، لحظاتی بعد از بازداشت این افراد، محمد بن سلمان به شاهزاده‌های سعودی دستور داد تا با انتشار پیام‌هایی در صفحات توییتر، وفاداری خود را به وی نشان دهند.

 

بنا به گفته منابع آگاه، محمد بن سلمان، افراد بازداشت شده را «به برقراری تماس‌هایی با قدرت‌های خارجی از جمله آمریکایی‌ها و دیگران برای انجام کودتا متهم کرده است».

 

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که شخص «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان دستور بازداشت این شاهزاده‌های سعودی را صادر کرده است.

 

این منابع آگاه مدعی شده‌اند که وضعیت روحی و ذهنی پادشاه عربستان خوب است و این در حالی است که پادشاه عربستان بنا بر گزارشات، از زوال عقل رنج می‌برد.

 

وال استریت ژورنال: چند نفر از شاهزاده‌ های سعودی بازداشتی آزاد شدند

روزنامه «وال استریت ژورنال» روز یکشنبه از آزادی شماری از شاهزاده‌های بازداشت‌شده سعودی بعد از بازجویی خبر داده است. 

 

این روزنامه به نقل از افراد مطلع نوشته است که «عبدالعزیز بن سعود بن  نایف» وزیر کشور عربستان سعودی و پدرش «سعود بن نایف بن عبد العزیز» بعد از بازجویی آزاد شده‌اند.

 

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که گزارش شد «احمد بن عبدالعزیز» و «محمد بن نایف» از مهمترین رقبای «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به همراه شماری دیگر از شاهزادگان به اتهام برنامه‌ریزی برای کودتا بازداشت شده‌اند.

 

انتشار این خبر، گمانه‌زنی‌‌ها از احتمال مرگ یا وخامت حال سلمان شاه سعودی را افزایش داد. با این حال، دولت عربستان امروز تصاویری از دیدار چند روز پیش شاه این کشور با سفرای جدید چند کشور منتشر کرد.

 

وال استریت ژورنال نوشته است که انتشار این تصاویر با هدف پایان دادن به گمانه‌زنی‌‌ها در خصوص وضعیت جسمی شاه ۸۴ ساله عربستان انجام گرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------