آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اصلاحات پوتین برای قانون اساسی روسیه قانون شد/ پوتین می‌تواند تا ۲۰۳۶ رئیس جمهور باشد



اخبار,اخبار بین الملل,پوتین
دادگاه قانون اساسی روسیه امروز (دوشنبه) لایحه ریاست جمهوری برای اصلاح قانون اساسی ملی را در راستای قوانین روسیه دانست.

به گزارش ایسنا، دادگاه قانون اساسی روسیه در حکم خود اظهار کرد: دادگاه قانون اساسی به این نتیجه رسیده است که روند اجرایی شدن ماده یک قانون فدراسیون روسیه در اصلاحات قانون اساسی این کشور در زمینه "بهبود مقررات در خصوص سازمان‌ها و عملکرد نهادهای دولتی" در راستای ماده‌های یک، دو و ۹ قانون اساسی روسیه است.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این تصمیم از سوی دادگاه قانون اساسی روسیه فورا به رییس جمهوری ارسال شده و نمی‌توان خواستار تجدیدنظر در آن شد.

 

براساس این حکم، دادگاه قانون اساسی روسیه تاکید دارد که تغییرات پیشنهادی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای قانون اساسی که به او اجازه می‌دهد تا سال ۲۰۳۶ در راس قدرت باقی بماند، با قانون مطابقت دارد.

 

پوتین هفته گذشته از اصلاحیه‌ای حمایت کرد که به او اجازه می‌دهد ممنوعیت قانون اساسی را که به او اجازه نمی‌دهد بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نامزد شود، نادیده بگیرد.

 

دادگاه قانون اساسی روسیه همچنین اظهار کرده است که با توجه به این که تغییر در قانون اساسی روسیه باید در یک رای‌گیری با شرکت مردم این کشور تایید شود، هر رییس جمهوری تنها با حمایت بیش از نیمی از شهروندان روسیه از این تصمیم خواهد توانست بیش از دو دوره پیاپی در این جایگاه فعالیت داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------