آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

فرانسه: مانع ورود شهروندان انگلیسی می‌شویم/ مرکل مقابله با کرونا را بدتر از جنگ جهانی دوم آلمان دانست



اخبار,اخبار بین الملل,انگلیس و فرانسه
نخست‌وزیر فرانسه تهدید کرد اگر دولت انگلیس همچنان در قبال شیوع ویروس کرونا اقدامات کافی را انجام ندهد، به شهروندان انگلیسی اجازه ورود به این کشور داده نخواهد شد.

به گزارش فارس، «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه، تهدید کرد اگر انگلیس رویکرد محکمی در قبال شیوع ویروس کرونا اتخاذ نکند، شهروندان این کشور اجازه ورود به خاک فرانسه را نخواهند داشت.

 

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، فیلیپ انگلیس را متهم کرد که نقش خود را در «جنگ» علیه این ویروس ایفا نمی‌کند. او گفت:‌ «هر فردی در اتحادیه اروپا باید روش‌ها و رویه‌های هماهنگ برای مبارزه با همه‌گیری [ویروس کرونا] را اتخاذ کند، همان‌طور که در ایتالیا، فرانسه و اسپانیا شاهد هستیم».

 

وی افزود: «اگر کشورهای همسایه مانند انگلیس زمانی طولانی را به عدم اجرای این اقدامات سپری کند، در پذیرش افراد دارای ملیت انگلیسی که آزادانه در کشور خود می‌گردند و سپس به کشور ما می‌آیند، به مشکل بر می‌خوریم».

 

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس روز سه‌شنبه به توصیه درخصوص عدم انجام سفرهای غیرضروری بسنده کرد و از کنترل مسافرانی که به این کشور وارد یا از آن خارج می‌شوند حرفی نزد.

 

علاوه بر این، رویکردی که گفته می‌شود دولت انگلیس در قبال شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار داده است و به «ایمنی جمعی» معروف شده نیز انتقادات زیادی به همراه داشته است.

 

گرچه وزارت بهداشت انگلیس اتخاذ این رویکرد را که بر اجازه دادن به انتشار ویروس در جامعه برای ایجاد ایمنی فردی استوار است تکذیب کرده، در این کشور همچنان مدارس دایر هستند و به توصیه‌هایی درخصوص تجمعات و انجام سفرهای غیرضروری اکتفا شده است.

 

این در حالی است که در بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی رستوران‌ها، کافه‌ها، مدارس و اماکن فرهنگی تعطیل شده‌اند و در برخی موارد محدودیت رفت‌وآمد نیز اعمال شده است.

 

تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس به ۲۶۲۶ نفر رسیده است و ۷۱ نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

***

 

مرکل: مقابله با کرونا بزرگ‌ترین چالش از زمان جنگ جهانی دوم آلمان است

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه‌وله، مرکل در یک نطق نادر تلویزیونی که به صورت زنده پخش شد، با اشاره به افزایش مبتلایان به این ویروس در آلمان آن را بزرگترین چالش پیش رو از زمان جنگ جهانی دوم دانست.
صدراعظم آلمان در نطقی تلویزیونی خود محدودیت‌های تازه‌ای را در زندگی عمومی اعلام نکرد اما از شهروندان خواست به طور اکید اقدامات پیشگیرانه را به کار گیرند. 

 

مرکل از شهروندان آلمان خواست همراه با دولت تمام تلاش‌شان را به کار گیرند تا از گسترش سریع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ جلوگیری کنند. 

 

صدراعظم آلمان در سخنان خود تاکید کرد که همچنان روزانه بررسی می‌شود که آیا اتخاذ اقدامات شدیدتری برای محدودیت‌های عمومی لازم است یا خیر. مرکل از شهروندان آلمان خواست "مقررات تعیین شده را به طور اکید رعایت کنند". 

 

به گزارش خبرگزاری آلمان مرکل هم‌چنین نسبت به گسترش سریع کووید-۱۹ به شهروندان هشدار داد و از آنان خواست در همبستگی و رعایت نظم و انضباط در مبارزه با گسترش ویروس کرونا بکوشند. 

 

او این امر را یک "وظیفه تاریخی" خواند و گفت "این مبارزه را تنها می‌توان با هم انجام داد". 

 

صدراعظم آلمان گفت که اوضاع بسیار جدی است. مرکل در این سخنرانی تلویزیونی تاکید کرد که حل این بحران "به همه و بدون استثناء همه ما بستگی دارد".

 

او از همه شهروندان خواست که برای کند کردن روند گسترش کرونا در کشور به فوریت تماس‌های اجتماعی را به حداقل رسانده و ارتباطات غیر ضروری را قطع کنند.  

 

مرکل تصریح کرد که این وضعیت نیاز به درجه بالایی از جدیت و انضباط همه دارد. او گفت که "اوضاع جدی است و باز است" و این بدان معنی است که غلبه به این شرایط به نحوه تنظیم و اجرای مقررات هم بستگی دارد.

 

پشتیبانی دولت از بخش اقتصاد 

اقتصاد آلمان زیر فشار شدید ناشی از بحران کرونا قرار گرفته است. صدراعظم آلمان بار دیگر پشتیبانی همه جانبه دولت را از کارفرمایان و کارکنان در این زمینه اعلام کرد و گفت: «ما می‌توانیم و همه امکانات را به کار خواهیم گرفت تا آنچه لازم است برای حمایت از کارآفرینان و کارگران به کار گیریم.»

 

مرکل برای کمک به وضعیت وخیم اقتصادی شرکت‌های متوسط و حمایت از کارهای کوتاه مدت تضمین داد و ضمن اعلام پشتیبانی کامل دولت گفت که "کشور این امتحان دشوار را پشت سر خواهد گذاشت". 

 

تا کنون چنین ضمانت دولتی برای اقتصاد از زبان اولاف شولتس، وزیر دارایی، و پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان، بیان شده بود اما لازم بود که این تضمین بار دیگر از زبان صدر اعظم آلمان نیز شنیده شود.

 

مرکل در سخنان خود خاطرنشان کرد که اقتصاد امتحان سختی را از سر می گذراند. او گفت: «شرکت‌های بزرگ درست مثل شرکت‌های کوچک، مغازه‌ها، رستوران‌ها و دارندگان شغل‌های آزاد شرایط دشواری را می‌گذرانند و در هفته‌های آینده نیز شرایط دشوارتر خواهد شد.»

 

صدراعظم آلمان همزمان در مقابله با بحران اطمینان داد: «دولت فدرال هر آنچه در توان دارد انجام می‌دهد تا تأثیرات اقتصادی را کاهش دهد و مهم‌تر از همه تلاشش را برای نجات مشاغل به کار خواهد گرفت. »

 

ابراز اطمینان نسبت به تامین مواد غذایی

صدراعظم آلمان در سخنرانی خود سعی کرد نگرانی‌ها در باره امکان کمبود عرضه مواد غذایی را برطرف کند و نسبت به تامین مواد غذایی اطمینان داد. مرکل در این باره گفت: «همه می‌توانند اعتماد داشته باشند که در همه اوقات مواد غذایی تأمین می شود» و «اگر قفسه‌ها یک روز خالی می‌شوند، دوباره پر خواهند شد.»

 

مرکل مردم را از خرید زیاد کالا برحذر داشت و نسبت به هراس‌های غیرضروری از کمبود هشدار داد. در این راستا صدراعظم آلمان از کارکنان سوپرمارکت‌ها برای کار زیاد به ویژه در شرایط  فعلی سپاسگزاری کرد.

 
فشار بر سیستم درمانی و بهداشتی  

آنگلا مرکل ضمن دادن هشدار نسبت به وارد آمدن فشارهای زیاد به سیستم درمانی کشور تاکید کرد: «آلمان دارای سیستم بهداشتی عالی، شاید یکی از بهترین‌ها در جهان است. این می‌تواند به ما اطمینان دهد. اما فشار بر بیمارستان‌ها زیاد خواهد بود اگر بیماران زیادی در مدت زمان کوتاهی به دلیل عفونت‌های ناشی از کرونا به آنجا مراجعه کنند.» 

 

صدراعظم آلمان از کادر درمانی، پزشکان و کارکنان بیمارستان‌ها و پرستارها برای کار فوق العاده آنان در شرایط بحران ناشی از گسترش ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ و کمک به بیماران تقدیر کرد. 

 

بجز سخنرانی‌های سنتی سال نو این اولین بار بود که در مدت ۱۵ ساله دوره صدارت مرکل، صدراعظم در یک سخنرانی تلویزیونی مردم کشور را مورد خطاب قرار می‌داد. 

 

در یک روز گذشته حدود دو هزار نفر به تعداد مبتلایان در آلمان اضافه شده و در مجموع به بیش از ۱۲ هزار مورد رسیده است. تاکنون ۲۸ نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

مدارس این کشور مانند بسیاری از کشورهای اروپایی و دیگر نقاط جهان تعطیل شده اما بر خلاف ایتالیا، اسپانیا، بلژیک و فرانسه از مردم به صراحت خواسته نشده که در خانه بمانند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------