آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

۴ سناتور آمریکایی به سوءاستفاده مالی از بحران کرونا متهم شدند



اخبار,اخبار بین الملل,کنگره آمریکا
تحقیقات درباره چهار سناتور آمریکایی که با استفاده رانت اطلاعاتی پیش از آغاز بحران ویروس کرونا و سقوط بازارها اقدام به فروش سهام‌هایشان کردند، آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، دو جمهوری‌خواه به نام‌های ریچارد بور و کلی لوفلر، پس از فروش‌ میلیون‌ها دلار از سهام‌هایشان در ماه گذشته، با درخواست‌هایی برای استعفا مواجه شده‌اند. جیمز اینهوف جمهوری‌خواه و دایان فاینستاین دموکرات هم در آن زمان سهام‌هایشان را فروخته‌اند.

 

غیر قانونی است که اعضای کنگره آمریکا حین اشتغال به کار بر پایه اطلاعات غیر علنی به تجارت اقدام کنند. این چهار سناتور اتهام‌های وارد شده را رد می‌کنند.

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که ریچارد بور، رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا ماه گذشته سهامی به ارزش مجموعا حدود ۱/۷ میلیون دلار را فروخته است.

 

همین طور گفته می‌شود کلی لوفلر هم اوراق بهاداری به ارزش حدود سه میلیون دلار را در چند معامله مختلف فروخته است که اولین مورد آن درست در روزی بوده که سنای آمریکا جلسه‌ای غیرعلنی درباره ویروس کرونا داشته است.

 

بازارهای مالی آمریکا به دنبال شیوع ویروس کرونا سقوط کم‌سابقه‌ای داشته‌اند و سهامداران بسیاری به طور هنگفتی متضرر شده‌اند، تا جایی که بانک مرکزی آمریکا می‌خواهد برای نجات بازارهای مالی یک و نیم تریلیون دلار اختصاص دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------