مخالفت دموکرات‌ها با طرح یک هزار میلیارد دلاری دولت ترامپ برای مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا



اخبار,اخبار بین الملل
سناتور‌های آمریکایی نتوانستند در مورد طرح کمک یک هزار میلیارد دلاری دولت ترامپ برای مقابله با تاثیر اقتصادی ویروس کرونا به توافق دست یابند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سناتور‌های آمریکایی نتوانستند در مورد طرح کمک یک هزار میلیارد دلاری دولت ترامپ برای مقابله با تاثیر اقتصادی ویروس کرونا به توافق دست یابند.

 

بر این اساس، سناتور‌های جمهوری خواه امیدوار بودند در این زمینه به سرعت با دموکرات‌ها به توافق برسند تا این لایحه را تا روز دوشنبه برای رای گیری به سنا بفرستند.

 

"میچ مک کانل"، رهبر جمهوری خواهان کنگره روز جمعه پیش از آغاز رایزنی‌ها گفت من از تیم هر دو حزب می‌خواهم تا امشب به توافق برسند. بسته‌های محرک که روز پنجشنبه از سوی مک کانل ارائه شد، شامل کمک‌های مستقیم به آمریکایی هاست که می‌تواند به ازای هر بزرگسال به ۱۲۰۰ دلار برسد. به علاوه در این طرح ۳۰۰ میلیارد دلاری برای شرکت‌های کوچک و ۲۰۸ میلیارد دلار برای شرکت‌های هواپیمایی و سایر بخش‌ها در نظر گرفته شده است. این طرح مورد حمایت دموکرات‌ها را که برای حفاظت بهتر از کارکنان و کمک‌های مالی اساسی‌تر به نفع خانوار‌ها تلاش می‌کنند، قرار نگرفت.

 

"چاک شومر"، رهبر اقلیت‌های دموکرات در سنای آمریکا اعلام کرد این بسته محرک دولت ترامپ برای میلیون‌ها آمریکایی که با مشکلات جدی از شیوع ویروس کرونا مواجه هستند، نسنجیده و ناقص است.

 

"استیون منوچین"، وزیر خزانه داری آمریکا نیز در این مذاکرات حضور داشت، اما نمایندگان مجلس که در کنترل دموکراتهاست، حضور نداشتند. این شرایط احتمالا موجب دور جدید رایزنی‌ها در هفته آینده خواهد شد.

 

"نانسی پلوسی"، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان که در بخشی از رایزنی‌ها به صورت تلفنی حضور داشت از اظهارات مک کانل که شرکت‌ها را در مقایسه با کارکنان در اولویت قرار داد، ابراز تاسف کرد. وی در پیامی در گروه پارلمانی خود نوشت با این شیوه نگارش لایحه ما حتی نمی‌خواهیم به بررسی آن بپردازیم.

 

سناتور‌ها توافق کردن رایزنی‌ها را در روز‌های پایانی هفته ادامه دهند. در صورتی که تا پایان امروز (شنبه) توافق حاصل شود اولین رای گیری احتمالا روز یکشنبه انجام خواهد شد. دموکرات‌ها همچنین می‌خواهند شرایطی را در مورد شرکت‌ها اعمال کنند تا کمک‌ها شامل حال کارمندان و نه سهامداران شود.

 

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی دانشگاه جان هاپکنیز همه گیری کووید ۱۹ بیش از ۱۴ هزار و ۲۵۰ نفر را در آمریکا آلوده کرده است که به مرگ ۲۰۵ نفر منجر شده است. تدابیر سختگیرانه‌ای مانند تعطیلی کافه‌ها و رستوران ها، تعلیق حمل و نقل هوایی و متوقف کردن حضور گردشگران برای مهار همه گیری در نظر گرفته شده است. این همه گیری بسیاری از بخش‌ها را با رکود مواجه کرده است. حدود ۷۰ هزار نفر تنها طی یک هفته گذشته در آمریکا بیکار شده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------