فرانسه در حالت فوق العاده؛ 6 ماه حبس و 3700 یورو جریمه برای خارج شدن از خانه/ بازداشت 400 نفر در اردن، استرالیا قرنطینه سراسری شد



اخبار,اخبار بین الملل,کرونا در فرانسه
مجمع ملی فرانسه طرح قانونی را به تصویب رساند که این کشور را به مدت دو ماه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در حالت فوق‌العاده بهداشتی قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر دادگستری فرانسه با اشاره به جریمه‌های بیشتر برای افرادی که منع آمد و شد را رعایت نکنند اعلام کرد افرادی که این قانون را رعایت نکنند به شش ماه حبس و پرداخت ۳۷۰۰ یورو جریمه محکوم می‌شوند.

 

نماینده مجمع ملی فرانسه با تصویب طرح قانون فوق‌العاده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا موجب محدودیت تعدادی از آزادی‌های عمومی همچون رفت و آمد و برخی از نیازهای مردم به مدت دو ماه شد.

 

این طرح همچنین به دولت پاریس این اجازه را می‌دهد تا اقداماتی را برای حمایت از شرکت‌ها اتخاذ کند و دومین دور انتخابات شهرداری‌های کشور را به زمانی دیگر موکول کند اما اختلاف‌نظرها با سنای فرانسه به ویژه در مورد روش‌های قرار دادن لیست‌های شهرداری‌ها وجود دارد. نمایندگان هر دو مجلس قرار است امروز (یکشنبه) تلاش کنند تا به توافقاتی در این زمینه دست یابند.

 

در نسخه اصلاح شده توسط مجمع ملی در این طرح قانونی، جرایم افرادی که به منع آمد و شد احترام نمی‌گذارند افزایش داده شده است و اگر کسی آن را برای بار اول رعایت نکند ۱۳۵ یورو جریمه می‌شود و در صورت تکرار این اقدام طی ۱۵ روز می‌بایست ۱۵۰۰ یورو جریمه بپردازد. اگر همچنان شخص چهار بار طی ۳۰ روز این قانون را نقض کند به شش ماه حبس و ۳۷۰۰ یورو جریمه محکوم می‌شود.

 

همان‌طور که اتحادیه‌ها درخواست کرده بودند و دولت فرانسه اعلام کرده بود، مجمع ملی همچنین درباره تعلیق موقت روز انتظار در صورت مرخصی بیماری در زمان حالت فوق‌العاده بهداشتی موافقت کرد. در نهایت موافقتنامه شرکت یا شعبه لازم خواهد بود تا کارفرمایان بتوانند یک هفته مرخصی با حقوق را در طول مدت قرنطینه به کارمندان خود بدهد.

 

بازداشت حدود ۴۰۰ نفر در اردن

دولت اردن از روز شنبه برای مقابله با شیوع کرونا، قرنطینه کامل و ممنوعیت رفت و آمد را در سراسر این کشور اعلام کرد. تاکنون در اردن ۸۵ نفر به اردن مبتلا شده‌اند.

 

در ساعت ۷ صبح دیروز، آژیر خطر به مدت بیش از یک دقیقه به صدا درآمد تا ممنوعیت رفت و امد در سراسر کشور اعلام عمومی شود. شهرها و خیابان های اردن از صبح شنبه خالی از رفت و آمدها دیده می شوند. سخنگوی سازمان امنیت عمومی گفت: ۳۹۲ نفر به دلیل مخالفت با قوانین منع رفت و آمد بازداشت شدند.

 

دولت اردن، پزشکان و پرستاران را در سراسر کشور از منع رفت وآمد استثنا کرده است. همچنین ۴۵ پمپ بنزین در سراسر کشور نیز از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر باز مانده‌اند. خودروهای فروش کپسول گاز خانگی نیز مستثنی شده‌اند. دولت اردن گفته است که در حال بررسی چگونگی بازگشایی برخی داروخانه‌هاست.

 

وزیر اطلاع‌رسانی اردن هم از شهروندان این کشور خواست به شیوه جدید زندگی عادت کنند تا شرایط به حالت عادی برگردد. وی افزود که تصمیم ممنوعیت اقدام سختی است اما برای سلامتی مردم آمده است.

 

همه فروشگاه‌ها بدون هیچ استثنایی نیز تعطیل شده اند. قرار است روز دوشنبه (فردا) زمان های محدودی برای خرید شهروندان در سازوکار مشخصی تعیین شود. افرادی که نیازمند فوری خروج از خانه هستند باید با پلیس تماس بگیرند تا خروج از خانه ممکن شود.

 

وزیر اطلاع‌رسانی اردن گفته است مخالفت با قوانین منع آمد و شد می تواند مجازات زندان تا یک سال داشته باشد.
همه سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت ۲ هفته به استثنا بخش‌های بهداشت و درمان تعطیل شدند.

 

ارتش نیز در ورودی‌ها و خروجی شهرها مستقر شده تا مقررات منع آمد و شد را اجرا کند. همچنین از روز دوشنبه گذشته، حدود ۶ هزار نفر بازگشته از خارج از کشور به اردن نیز در قرنطینه قرار گرفتند.

 

بازداشت ۳۰۶ نفر به اتهام نقض قرنطینه در بغداد

فرمانده عملیات بغداد نیز روز شنبه اعلام کرد ۳۰۶ نفر را به دلیل مخالفت و نقض منع و آمد شد در پایتخت عراق بازداشت کردند. همچنین ۱۲۷ خودرو و موتورسیکلت نیز توقیف و ۴ هزار و ۱۳۲ مورد جریمه نیز صادر شد.

 

 بوریس جانسون: انگلیس در مسیر فاجعه ایتالیاست

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس طی سخنانی هشدار داد که ویروس کرونا با سرعت زیادی در حال شیوع است. آمار فزاینده تعداد مبتلایان به ویروس کرونا باعث شده تا مردم انگلیس نگران قرار گرفتن این کشور در همان مسیری شوند که ایتالیا پیش از این آن را پیموده است.

 

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت انگلیس، ۲۳۳ نفر طی یک روز گذشته بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. تعداد مبتلایان جدید به این ویروس نیز ۵۰۱۸ نفر گزارش شده است.

 

تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در انگلیس طی یک روز گذشته، مشابه با همان آماری است که ایتالیا در ۷ مارس یعنی حدودا دو هفته پیش اعلام کرده بود.

 

بوریس جانسون در رابطه با شیوع سریع کرونا در انگلیس گفت: «اعداد بسیار واضح و با سرعت بالایی در حال افزایش هستند. ما فقط چند هفته از ایتالیا عقب هستیم». وی در ادامه تاکید کرد: «ایتالیایی ها یک سیستم بهداشتی عالی دارند. با این حال پزشکان و پرستاران این کشور از شیوع کرونا غافلگیر شده‌اند».

 

اجتماع بیش از ۲ نفر در آلمان ممنوع شد

مقام‌های آلمان اعلام کردند که در راستای تدابیر مقابله با کرونا، اجتماع بیش از دو نفر خارج از منزل یا محیط کار ممنوع است.

 

این تدابیر برای مدت دو هفته اجرایی می‌شود.

 

استرالیا قرنطینه سراسری شد

استرالیا تمامی رویدادهای غیرضروری در کشور را با افزایش شمار مبتلایان به کرونا ممنوع و قرنطینه سراسری اعلام کرد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری بی بی سی، استرالیا با افزایش تعداد موارد ابتلا به کروناویروس در این کشور، قرنطینه سراسری اعلام کرده است.

 

از روز دوشنبه کلوپ‌ها، سالن‌های ورزشی، سینماها و اماکن مذهبی و... در استرالیا تعطیل خواهند شد، این در حالی است که رستوران‌ها و کافه‌ها فقط می‌توانند به صورت بیرون‌بر آماده ارائه‌ی خدمات به مردم باشند.

 

دولت استرالیا 66/4 میلیارد دلار را به منظور مقابله با شیوع بی‌سابقه‌ ویروس کرونا اختصاص داد.

 

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا پس از جلسه‌ی کابینه ملی، اعمال محدودیت‌های جدید و قرنطینه سراسری کشور را اعلام کرد.

 

تعداد موارد ابتلا به کروناویروس در استرالیا طی روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است و به یک هزار و 315 نفر رسیده است. تاکنون هفت نفر در استرالیا بر اثر بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده‌اند.

 

با اعمال محدودیت‌های جدید در استرالیا بسیاری از مشاغل متوقف خواهند شد اما سوپر مارکت‌ها، پمپ بنزین‌ها، داروخانه‌ها و خدمات تحویل درب منزل نیز همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

 

نخست وزیر استرالیا گفت که تصمیم بر آن شد که مدارس باز بمانند اما در صورت نیاز والدین می‌توانند فرزندان را به مدارس نفرستند.

 

وی همچنین گفت: «من نمی‌توانم ببینم که فرزندانمان یک سال تحصیلی کامل را به دلیل شیوع کرونا از دست بدهند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------